به گزارش آسوشیتدپرس، افسران پلیس آتلانتا در پی یک تماس تلفنی که از وقوع سرقت در یک اسپا خبر می‌داد عازم محل شدند و جنازه سه زن را در آنجا یافتند. آنها وقتی که هنوز در صحنه بودند مطلع شدند در اسپای دیگری آن سوی خیابان نیز تیراندازی رخ داده که وقتی خود را به آنجا رساندند با جسد زن دیگری مواجه شدند.

این گزارش اضافه می‌کند که ساعاتی قبل از این حوادث، مقامات کانتی چِروکی در شمال آتلانتا اعلام کرده بودند که سه نفر در یک سالن ماساژ کشته و دو نفر هم زخمی شده‌اند که یکی از مجروحان در نهایت در بیمارستان درگذشت. دوربین‌های مداربسته در سالن ماساژ تصاویر مظنون اصلی این حادثه را ضبط کرده و مقامات کانتی چِروکی نیز این تصاویر را در اختیار رسانه‌ها گذاشته‌اند تا اگر هر کسی اطلاعاتی در مورد او دارد با پلیس در میان بگذارد. تاکنون مشخص شده که مظنون این حادثه «رابرات آرون لانگ» نام دارد که ۲۱ ساله‌ است. پلیس آتلانتا می‌گوید که با مقامات کانتی چِروکی در ارتباط است. به گفته مقامات آتلانتا، هنوز نمی‌توان نتیجه گرفت که آیا ارتباط احتمالی میان این تیراندازی‌ها وجود دارد یا نه. آتلانتا پرجمعیت‌ترین شهر ایالت جورجیا در جنوب شرق ایالات متحده و مرکز تجاری و فرهنگی این ایالت است. پلیس می‌گوید هر سه تیراندازی توسط یک عامل انجام گرفته و انگیزه این اقدام جنایی مشخص نیست. تحقیقات پلیس فدرال FBI هنوز ادامه دارد.

به گزارش روزنامه  محلی Atlanta Journal-Constitution، پلیس ابتدا گفت در اولین تیراندازی غروب سه‌شنبه در نزدیکی شهر آتلانتا، چهار نفر کشته و دو نفر زخمی شدند. اما کمی بعد اعلام شد که در دو سالن ماساژ دیگر نیز تیراندازی شده و چهار نفر به ضرب گلوله کشته شدند. فعالان ضدنژادپرستی اخیرا نسبت به تهدیدهای فزاینده آسیایی‌تباران در ایالات متحده آمریکا هشدار داده‌اند. طبق گزارش «مرکز تحقیقات نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی» در ۱۶ شهر بزرگ آمریکا تعداد جرائم علیه آسیایی‌تباران در سال گذشته از ۴۹ مورد به ۱۲۲ مورد رسیده است.

کره‌جنوبی تایید کرد که چهار نفر از قربانیان تبار کره‌ای داشتند. به گزارش بی‌بی‌سی، جرائم مرتبط با نفرت نژادی به ویژه علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. این موضوع با شعارهایی همراه شده که آسیایی‌ها را مقصر شیوع کرونا می‌دانند. جو بایدن رئیس‌جمهوری در سخنرانی هفته گذشته خود «جنایات شرورانه و نفرت‌پراکنی علیه آسیایی-آمریکایی‌هایی» را که مورد حمله و آزار قرار گرفته بودند، محکوم کرد. مقامات می‌گویند خیلی زود است که بدانیم قربانیان به‌دلیل نژاد یا ملیت خود هدف قرار گرفته‌اند. با این حال یک گروه فعال ضدنژادپرستی این جنایت‌ها را «تراژدی غیرقابل توصیفی» خوانده‌ و آن را ناشی از تبعیض نژادی دانسته‌ است.

«ریچارد فاوست» و «نیل ویگدور» هم در گزارش ۱۷ مارس برای نیویورک تایمز با اشاره به این موضوع که این حملات احتمالا آسیایی‌ها را هدف گرفته نوشتند، ۶ نفر از کشته‌ها آسیایی‌تبار هستند و دو نفر هم سفیدپوست. همگی زن بودند. این گزارشگران نوشتند که هنوز روشن نیست آیا این حملات ریشه نژادی داشتند یا خیر اما شواد نشان می‌دهد که گروهی به نام «Stop AAPI Hate» که برای جلوگیری از تبعیض طی پاندمی کرونا شکل گرفته این حملات را «تراژدی غیرقابل وصف» هم برای خانواده‌های قربانیان و هم جامعه آسیایی‌تبار آمریکا نامیده که از «سطوح بالای حملات نژادی احساس گیجی و سردرگمی می‌کند». گزارشگران نیویورک تایمز نوشتند، پلیس آتلانتا ابتدا تصور سرقت داشت و فکر می‌کرد سرقتی صورت گرفته است.

«فاوست- ویگدور» به نقل از برخی ساکنان در آن حوالی نوشتند، اینجا منطقه‌ای عموما ساکت بود و تردیدی نیست که این اتفاق عاملی «اخلال برانگیز» است و دلیل آن هم این است که آسیایی‌ها را مقصر کرونا می‌داند. این گزارشگران به نقل از «Stop AAPI Hate» نوشتند که از اواخر ماه مارس به این سو ۳۸۰۰ گزارش مربوط به نفرت نژادی در سراسر کشور علیه آسیایی- آمریکایی‌ها وجود داشته است. این گروه اعلام کرد اقداماتی از این دست «فقط باعث ترویج ترس و دردی می‌شود که جامعه آسیایی- آمریکایی متحمل آن شده است». این گزارشگران همچنین افزودند که درصد آمریکایی- آسیایی‌ها در جورجیا در دهه اخیر افزایش یافته و ۶/ ۷ درصد از ساکنان در فولتون کانتی آسیایی‌تبار هستند.