دو کشور همچنین موافقت کرده‌اند که به گفت‌وگوهای دوجانبه برای انجام «اقدامات مشخص» در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بر اساس توافقنامه پاریس ادامه دهند. در این بیانیه مشترک آمده است، آمریکا و چین کاملا به همکاری با یکدیگر و دیگر کشورها برای تقویت اجرای توافق پاریس متعهدند. آنها همچنین برای به حداکثر رساندن سرمایه‌گذاری بین‌المللی در حمایت از انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر در کشورهای در حال توسعه اقدام خواهند کرد.

معاهده اقلیمی پاریس با تلاش‌ دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در سال ۲۰۱۵ و با حضور نمایندگان ۱۹۶ کشور امضا شده بود. معاهده اقلیمی پاریس در راستای محدود کردن گرمایش زمین با کاهش تولید دی‌اکسید کربن و کاهش سوزاندن سوخت‌های فسیلی به امضا رسید. آمریکا در سال ۲۰۱۷ و با فرمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از این توافق خارج شده بود ولی جو بایدن، رئیس‌  جمهور کنونی آمریکا، در بیستم ژانویه سال ۲۰۲۱، در نخستین ساعات حضور خود در کاخ سفید ۱۷ فرمان اجرایی از جمله دستور بازگشت آمریکا به معاهده اقلیمی پاریس را صادر کرد.

سفر جان کری به شانگهای، بالاترین سطح سفر یک مقام آمریکایی به چین از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه است. جو بایدن از ۴۰ رهبر جهان از جمله شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین برای شرکت در اجلاس درباره تغییرات اقلیمی در ۲۲ و ۲۳ آوریل دعوت کرده است. هنوز مشخص نیست که رئیس‌جمهوری چین در این اجلاس مجازی شرکت می‌کند یا خیر. انتظار می‌رود در این اجلاس آمریکا و سایر کشورها اهداف جاه طلبانه و تعهدات تازه‌ای را برای کاهش انتشار کربن اعلام کنند.