ترکیه تعطیل می‌شود عکس: AFP

پیش از اینکه این تصمیم گرفته شود، دولت ترکیه قرنطینه‌های موردی اعمال می‌کرد، اما حالا با افزایش تعداد مبتلایان، تصمیم به قرنطینه سراسری گرفته است. در این راستا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه برای مهار همه‌گیری کرونا در این کشور اعلام تعطیلی سراسری کرد. رئیس‌جمهور ترکیه گفت از روز پنج‌شنبه ۲۹ آوریل تا ۱۷ ماه مه محدودیت‌های جدید کرونایی در این کشور اعمال خواهد شد. تصمیم ناظر بر این محدودیت‌ها در واکنش به افزایش شمار موارد ثبت ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه اتخاذ شده است.

از روز پنج‌شنبه ۲۹ آوریل (نهم اردیبهشت) قرار است همه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و فروشگاه‌ها در ترکیه به حالت تعطیل درآیند.

افزون بر آن، شهروندان این کشور از خروج از خانه‌های خود در موارد غیرضروری منع شده‌اند. سفر از شهری به شهر دیگر نیز تنها با ارائه مجوز رسمی مسوولان دولتی ممکن خواهد بود. برای خرید نیز تنها می‌توانند به مغازه‌های نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند و استفاده از خودرو برای همگان به جز افراد معلول ممنوع است.

مدارس در ترکیه نیز در این ۱۹ روز تعطیل خواهند بود و کار آموزش دانش‌آموزان به شکل مجازی و آنلاین دنبال خواهد شد. علت تصمیم دولت مبنی‌بر تشدید محدودیت‌های کرونایی، افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اعلام شده است. گفته می‌شود تنها طی ۲۴ ساعت، تست کرونای حدود ۳۷ هزار نفر مثبت بوده است.

محدودیت‌های کرونایی در ترکیه از اواسط ماه آوریل و با آغاز ماه رمضان تشدید شده بود. در آن ایام، رستوران‌ها و کافه‌های این کشور به حالت تعطیل درآمده و تنها اقدام به پذیرش سفارش تحویل غذا کرده بودند. افزون بر آن، منع تردد شبانه نیز در ترکیه تا روز ۱۷ ماه مه همچنان معتبر خواهد بود.