مارین لوپن، رهبر راست افراطی که عزم خود را جزم کرده است تا رئیس‌جمهور بعدی فرانسه باشد، وارد استراحتگاه ساحلی خود شده است، تا کارزار انتخاباتی خود را از همین نقطه آغاز کند. پدرش نیز کارزار انتخاباتی خود را از همین خانه آغاز کرده بود. اما سفر اخیر مارین لوپن به منزلشان در «لا تریننیته سور مر» در غرب فرانسه، جایی که خانم لوپن با طرفدارانش سلفی می‌گیرد، موجب شده است تا توجه ایستگاه‌های تلویزیونی و خبرنگاران به این منطقه معطوف شود و لوپن نیز با شیطنت‌های خاص خود قصد دارد نام تجاری‌اش در عرصه سیاسی را بهبود و ارتقا دهد. او در این شهر سوار کشتی تفریحی فلورنت دی کراساوسون، تاجر معروف فرانسوی شده است که تا پیش از این از رهبران راست‌های میانه حمایت مالی به عمل آورده است. با چرخش لوپن به سمت «کراساوسون»، مدیر ارشد سابق غول ارتباطات از راه دور آلکاتل، وی قصد دارد به نوعی شخصیتی بینابین و متعادل از خود نشان دهد که می‌تواند رای‌دهندگان را متقاعد کند، حتی به‌رغم ناخوشایندی نام خانوادگی‌اش، قابلیت جذب آرا را دارد. او شاید به این طریق بتواند شک و تردیدها در مورد صلاحیتش برای ورود به کاخ الیزه را بزداید.

لوپن گفت: «حزب اجتماع ملی- جبهه ملی سابق- از یک جنبش اعتراضی به یک جنبش مخالف تبدیل شد و اکنون هم یک جنبش دولتی است.» یک سال قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی فرانسه، انتظار می‌رود مارین لوپن ۵۲ ساله، در بازی برگشت رای‌گیری در سال ۲۰۲۲ و پس از شکست در بازی رفت در انتخابات ۲۰۱۷، اصلی‌ترین رقیب امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فعلی فرانسه باشد.

طی چهار سال گذشته، لوپن در تلاش برای بازگرداندن اعتبار خود پس از برگزاری یک کارزار ضعیف بوده است؛ جایی که وی با یک شعار ناسازگار انتخابات را به مکرون جوان واگذار کرد. او حالا با اصلاح شعارهای اقتصادی‌اش، مخالفت با یورو و اتحادیه اروپا را هم پس گرفته است؛ شعاری که محافظه‌کاران اصلی را از وی دور کرد. او اکنون با انتخاب شایسته‌ترین افراد سیاسی، از جمله چهره‌هایی از احزاب چپ و جوردن باردلا که ۲۵ سال دارد و زمانی سخنگوی حزب اجتماع ملی بود، قصد دارد دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

لوپن در حالی که به دیدگاه‌های ضد مهاجرتی و ملی‌گرایانه شهرت داشت، تلاش‌هایش را برای زدودن بدنامی از حزب خود آغاز کرده است و همچون پدرش بر انکار هولوکاست، یهودی‌ستیزی و بیگانه‌ستیزی تاکید ندارد.

بخشی از تلاش‌های لوپن برای ترمیم وجهه خود بوده است. در فیلم‌هایی که از او منتشر شده، نشان داده شده است که وی گربه‌ها را دوست دارد، در کار پرورش و نگهداری حیوانات از جمله حیوانات بنگالی و سومالیایی متخصص شده است. عکس‌هایی از او منتشر شده که وی در حال نوازش گربه‌ها بوده و حالا یک فاصله بزرگ بین خودش و پدرش انداخته است که عاشق نگهداری سگ‌های دوبرمن بود.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد در دور اول انتخابات لوپن و مکرون شانه به شانه یکدیگر پیش خواهند رفت ولی در انتخابات دور دوم چند درصدی عقب است. نیکولاس لبورگ، استاد علوم سیاسی می‌گوید لوپن  که برای سومین بار برای ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود، تلاش می‌کند از عملکرد متزلزل خود در سال ۲۰۱۷ فاصله بگیرد.

 لبورگ تصریح می‌کند او وقتی ۱۰ سال پیش رهبری حزب را از پدرش تحویل گرفت، تصویری مدرن ارائه داد اما چشم‌انداز مثبتی از خود نشان نداد تا بتواند از این طریق بر جامعه فرانسه تاثیر بگذارد.  با این حال لبورگ تاکید می‌کند: هر چند ممکن است او در دور اول نتایج بسیار خوبی کسب کند و حتی  شاید به مرحله دوم برسد اما قطعا در فرانسه در دور دوم شکست خواهد خورد. فرانسوی‌ها از اینکه با او دچار انحطاط شوند، می‌ترسند.