او افزود کسی که حامی یک کابینه چپ‌گراست، راست‌گرا نیست. نتانیاهو گفت: «کل اردوگاه ملی‌گرایان کاملا مخالف یک کابینه چپ‌گراست. این درست است و شایسته آن است که با هر ابزار قانونی و دموکراتیک با آن مخالفت شود.» نتانیاهو خاطرنشان کرد لیکود «هر خشونت یا تحریم به خشونتی را از هر طرف که باشد محکوم می‌کند هرچند دیگران وقتی علیه ما خشونت صورت گرفت ساکت بودند. فتنه‌انگیزی تلاشی برای خشونت است...» یک منبع نزدیک به بنت هم روز یکشنبه گفت اعضای لیکود به ما به صراحت گفته‌اند که از هر کاری برای به زیر کشیدن ما دریغ نخواهند کرد: «آنها کاملا مطمئن هستند که نتانیاهو خواهد ماند.» لیبرمن، رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» هم که قرار است در کابینه آتی وزیر دارایی شود، گفت: انتظار دارد آنچه در حوادث ۶ژانویه در کنگره آمریکا رخ داد در اسرائیل نیز رخ دهد. یک منبع نزدیک به تیم بنت گفت وی هنوز مشاوران نزدیک و متحدان خود را در پست‌های مربوطه نگماشته و بنابراین هنوز درخواست برای گذار را هم مطرح نکرده است. بنت هنوز رئیس دفتر، رئیس کارکنان، دبیر کابینه و... خود را انتخاب نکرده است. در میان دستیارانی که ممکن است پستی ارشد در دفتر نخست‌وزیر یعنی نفتالی بنت بگیرند می‌توان از این موارد یاد کرد: «تال گان- زوی» که از سال ۲۰۱۳ با بنت کار کرده است؛ «گیل برینگر» که از دستیاران نزدیک آیلت شاکد، عضو برجسته یامینا است؛ «دویر کاهان» وزیر امور دیاسپوراها که بنت او را به این مقام برگزید.

«تامار بیری» و «گیل هوفمان» هم در گزارش دیگری در ۷ ژوئن برای «اورشلیم پست» نوشتند بنیامین نتانیاهو از «ناداو آرگامان»، رئیس سازمان امنیت داخلی اسرائیل «شاباک»، به دلیل صدور هشدار عمومی در مورد وضعیت داخلی انتقاد کرد. ماجرا از این قرار است که «شاباک» شامگاه شنبه ۱۵ خرداد (۵ ژوئن) در بیانیه‌ای غیرمعمول نسبت به امکان بروز خشونت‌های داخلی ناشی از نفرت‌پراکنی سیاسی هشدار داد. «ناداو آرگامان»، رئیس این سازمان، در این بیانیه تصریح کرده بود: «اخیرا شاهد تشدید و افراطی‌تر شدن بحث‌های نفرت‌آمیز و خشونت‌بار به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی هستیم.» به گفته او در این بحث‌ها فراخوان به خشونت‌ هم دیده می‌شود. آرگامان هشدار داد بعضی افراد و گروه‌ها ممکن است این اظهارات و فراخوان‌ها را به مجوزی برای اعمال خشونت یا حتی خونریزی تعبیر کنند. این سازمان که از روز پنج‌شنبه (۳ ژوئن /  ۱۳ خرداد) حفاظت از نفتالی بنت، نخست‌وزیر آتی را برعهده گرفته، تدابیر امنیتی برای محافظت از او و شماری از سیاستمداران پشتیبان ائتلاف سیاسی جدید را تشدید کرده است. به‌نظر می‌رسد ابعاد تحریکات و اظهارات خشونت‌آمیز علیه این سیاستمدار ۴۹ ساله در شبکه‌های اجتماعی و در تظاهرات شدت گرفته است. بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود که ۱۲ سال در راس قدرت قرار داشت، در حمله‌ای شدیداللحن به بنت، حضور او در ائتلاف دولتی جدید را «تقلب قرن» خوانده بود.

از نظر وب‌سایت خبری ynet اسرائیل، تحریکات سیاسی کنونی به شدت یادآور جو و فضای پیش از قتل اسحاق رابین، نخست‌وزیر اسبق اسرائیل است. او به ضرب گلوله یک افراط‌گرای یهودی در سال ۱۹۹۵ کشته شد. در آن زمان بنیامین نتانیاهو رهبری جناح اپوزیسیون در اسرائیل را بر عهده داشت. او از جمله سخنرانان تظاهراتی بود که در مخالفت با سیاست رابین برای آشتی با فلسطینیان برگزار می‌شدند. تظاهرات‌کنندگان خشمگین در آن تظاهرات حتی تابوتی حمل می‌کردند که روی آن اسم اسحاق رابین نوشته شده بود و پلاکاردهایی حمل می‌کردند که در آن رابین در یونیفورم اس‌اس (پلیس مخفی آلمان نازی) تصویر شده بود. از آن زمان به این سو، نتانیاهو بارها سرزنش و متهم شد که با عملکرد خود به خشونت‌آمیزتر شدن فضا کمک کرد؛ فضایی که در نهایت قتل رابین در آن ممکن شد.

رسانه‌های عبری، عربی و غربی می‌گویند پیام هشدارآمیز ناداو آرگامان استثنایی و در نوع خود بی‌سابقه است. این درحالی است که رسانه‌های عبری روز شنبه فاش کردند نفتالی بنت و نخست‌وزیر احتمالی تهدید به مرگ شده است. کانال هفت تلویزیون اسرائیل گزارش داد که سرویس‌های امنیتی اسرائیل تهدیدهایی را علیه بنت رصد کرده‌اند و آنها این تهدیدات را جدی می‌گیرند. این منابع تاکید کردند وی از طریق شبکه‌های اجتماعی با تهدیدهای بسیاری مواجه شده است. «بیری- هوفمان» در بخش دیگری از گزارش خود نوشتند نتانیاهو بدون ذکر نام آرگامان از معیارهای دوگانه‌ای شکایت کرد که در آن اظهارات انتقادی مقام‌های راست‌گرا «تحریک به خشونت» نامیده می‌شود؛ درحالی‌که اظهارات مقام‌های چپ‌گرا «مشروع» نامیده می‌شود. نتانیاهو که عصبانی به‌نظر می‌رسید گفت: «تحریک خود درخواستی برای خشونت است. برای مدتی مدید، درخواست‌های دهشتناکی وجود داشت از جمله درخواست‌های روشنی برای کشتن من و خانواده‌ام. اینها با سکوت مواجه شد یا با سکوت از کنار آن در گفتمان عمومی و در مطبوعات گذشتند. مردم احساس توهین می‌کنند». او گفت مردم نباید احساس کنند که به آنها گفته می‌شود «خفه شوید».