۱۸ سناتور جمهوری‌خواه با پیوستن به دموکرات‌ها، راه را برای فیلی‌باستر-وقت-کشی با سخنرانی‌های طولانی- بستند و اجازه ندادند تا این لایحه از دستور کار خارج شود. الان هم تنها بحثی که باقی مانده، این است که زمان دقیق رای‌گیری نهایی مشخص نیست و معلوم نیست بحث‌ها چقدر طول خواهد کشید. با این حال چاک شومر، رهبر اکثریت سنا از دموکرات‌ها خبر داد که از یکشنبه ظهر به وقت محلی واشنگتن بحث‌ها را آغاز خواهند کرد. شومر گفت: «ما تمام روز روی اصلاحات سخت کار می‌کردیم و امیدوارم بتوانیم تا دوشنبه به توافق برسیم؛ اما نکته مهم این است که ما در حال حرکت به جلو هستیم.» این در حالی است که در اوایل روز شنبه جاد دیری، سخنگوی سناتور بیل هاگرتی که جمهوری‌خواهی از تنه‌سی است، گفته است که وی با تصویب سریع لایحه موافقت نخواهد کرد.

توافق برای تصویب آرای متمم اضافی یا سرعت بخشیدن به تصویب نهایی مستلزم امضای همه ۱۰۰ سناتور است. این به آن معناست که احتمالا تصویب نهایی لایحه دو حزبی تا دوشنبه شب یا سه‌شنبه تایید نمی‌شود؛ مگر اینکه توافق شود. دیری گفت: سناتور هاگرتی با تسریع این بسته که بر کسری بودجه می‌افزاید، رضایت نمی‌دهد. سناتور درباره رای‌گیری درباره اصلاحات اعتراض نمی‌کند؛ اما این هیات باید از دستورات منظم پیروی کند و حرکتش در راستای قانون باشد.»

هاگرتی همچنین گفت که لایحه دوحزبی با بسته زیرساختی اجتماعی و زیست‌محیطی دموکرات‌ها گره خورده است و جمهوری‌خواهان موافق این بودجه نیستند؛ اما دموکرات‌های سنا امیدوارند بدون آرای جمهوری‌خواهان بتوانند آن را به تصویب برسانند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از دموکرات‌ها گفت: تا زمانی که دموکرات‌های سنا این بسته‌های تکمیلی، یعنی بودجه‌های زیرساخت‌های اجتماعی و محیط زیستی را تصویب نکند، مجلس نمایندگان به لایحه دو حزبی رای نخواهد داد. این موضع با واکنش منفی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های معتدل روبه‌رو شده است. بسته‌های تکمیلی موسوم به بسته‌های آشتی‌جویانه است و دموکرات‌ها، به‌ویژه پیشروها روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. اما تعداد انگشت‌شماری از دموکرات‌های معتدل مجلس نمایندگان درباره این روند ابراز نگرانی کرده‌اند و از پلوسی می‌خواهند که فورا به لایحه زیرساخت رای دهد و آن را به بسته آشتی ۵/ ۳تریلیون دلاری پیوند ندهد. یکی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای که یک نسخه آن به دست سی‌ان‌ان رسیده، گفته است: ما درباره جزئیات آن بسته احتمالی نگرانی‌هایی داریم.» این در حالی است که تنها برای بخش اول بودجه زیرساخت‌ها که ۲/ ۱تریلیون دلار است، یک مذاکره ماراتن مانند که ۱۲ ساعت به طول انجامید، صورت گرفت و جمهوری‌خواهان هنوز راضی به مذاکره درباره لایحه ۵/ ۳تریلیون دلاری نیستند.