به گزارش خبرگزاری رویترز، این درگیری‌‌ها در جریان اعتراضات فلسطینی‌ها رخ داد که حماس و دیگر گروه‌های مستقر در غزه آن را سازماندهی کرده بودند. صدها فلسطینی در نزدیکی مرز اسرائیل دست به تظاهرات زدند و ارتش اسرائیل ادعا کرده که برخی از آنها تلاش کردند از حصار مرزی بالا بروند و برخی دیگر نیز مواد انفجاری به سمت نیروهای اسرائیلی پرتاب کردند. ارتش رژیم اسرائیل نیز به روی معترضان فلسطینی آتش گشود. ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرده که برای مقابله با اقدامات حماس، نیروهای بیشتری را در مرز مستقر کرده است. چند روز پیش از این خبر هم یک موشک از سمت غزه به سرزمین اشغالی شلیک شده بود که ارتش اسرائیل مدعی شده که توانسته است با سیستم دفاعی گنبد آهنین آن را در آسمان مهار کند.

 این مهم‌ترین حمله از زمان انعقاد آتش‌بس بوده است. همچنین از زمان آتش‌بس، بالن‌های آتش‌زا از سوی فلسطینی‌ها به سمت سرزمین‌های اشغالی فرستاده شده است. اسرائیل نیز چند بار به اماکن حماسی‌ها در غزه حمله کرده است. فوزی برهوم، سخنگوی حماس گفت که حملات هوایی روز شنبه نشان می‌دهد که اسرائیل در تلاش است تا شکست و ناامیدی خود را در برابر استقامت مردم ما و مقاومت شجاعانه‌اش پنهان کند. با این حال فلسطینی‌ها نیز در پاسخ به حملات اسرائیل دست به دفاع از خود زدند.

منابع محلی در نوار غزه اعلام کردند که پدافند هوایی مقاومت فلسطین به سمت هواپیماهای جنگی اسرائیلی در شمال این‌باریکه آتش گشود. به گفته منابع عبری، گلوله ضدهوایی مقاومت به ساختمانی در شهرک سدیروت در مجاورت این‌ باریکه اصابت کرده و خسارت‌هایی در پی داشته است.  

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل هم گزارش داد که یک شهرک‌نشین در سدیروت مجروح شده است. شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد که صدای انفجارهای ناشی از حملات جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه در شهرک‌های نتیفوت و اسدود شنیده شده است. «یواو زیتون» تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت تاکید کرده که پس از گذشت ۳ ماه از جنگ ۱۱ روزه، احتمالا در آستانه درگیری مجدد با غزه قرار داریم.

خبرنگار روزنامه هاآرتص اعلام کرد که مصر و سازمان ملل برای توقف درگیری در غزه مداخله کرده و در تلاش برای جلوگیری از کشیده شدن اوضاع به سمت جنگی دیگر هستند.

 در همین راستا شبکه الحره از توقف بمباران رژیم صهیونیستی و درگیری بین دو طرف پس از میانجی‌گری فوری مصر و سازمان ملل خبر داد.