کره شمالی این موشک را «یک جنگ‌افزار مهم و استراتژیک» توصیف کرده است. استفاده از چنین توضیحی درباره این موشک از سوی کره شمالی به باور ناظران به معنای قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای است. قطعنامه‌های سازمان ملل متحد اگرچه کره‌شمالی را از آزمایش‌ موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای منع کرده، اما آزمایش موشک‌های کروز مشمول تحریم‌های پیش‌بینی‌شده علیه آن کشور نمی‌شوند. موشک‌های کروز برخلاف موشک‌های بالستیک از جو زمین خارج نمی شوند. به نوشته گزارشگر نیویورک‌تایمز، مجموعه‌ای از قطعنامه‌ها از سوی شورای امنیت، کره شمالی را از توسعه یا آزمایش موشک‌های بالستیک – و نه کروز- بازداشته است. آزمایش موشک کروز باعث نگرانی به اندازه آزمایش موشک بالستیک نمی‌شود. خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی همچنین افزود که «کیم جونگ اون» در مراسم آزمایش موشک حضور نداشته است. هرچند او معمولا بر تمام آزمایش‌های موشکی مهم در کشور نظارت داشته است.

آزمایش اخیر نشان می‌دهد کره‌شمالی همچنان درصدد بهبود قابلیت موشک‌ها و زرادخانه موشکی خود است؛ درحالی‌که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا به بن‌بست رسیده است. کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که موشک کروز دوربرد یک «یک جنگ‌افزار مهم و استراتژیک» و بخشی از اهداف توسعه تسلیحاتی بوده که «اون» طی کنگره حزبی در ماه ژانویه آن را اعلام کرد. رسانه دولتی کره شمالی می‌گوید که این موشک‌های جدید ابزار موثر بازدارندگی کشور در برابر «مانور نظامی نیروهای دشمن» است. گفته می‌شود کره شمالی در واکنش به رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا اقدام به این آزمایش کرده است. رزمایش ۹روزه مشترک آمریکا و کره جنوبی روز ۲۶ آگوست به پایان رسید. به نوشته «سانگ-هون»، آزمایش کره‌شمالی در حالی صورت گرفت که کره‌جنوبی هم افزایش تسلیحات و زرادخانه خود را سرعت بخشیده است.

کره‌جنوبی در این ماه اولین موشک بالستیک پرتاب‌شده از زیر دریایی را با موفقیت آزمایش کرد. اگرچه مقام‌های این کشور از افشای جزئیات خودداری کردند؛ اما رسانه‌های خبری محلی گزارش دادند که S.L.B.M. از زیردریایی تهاجمی کلاس Dosan Ahn Changho که به تازگی ساخته شده بود، پرتاب شد. کره‌شمالی آزمایش موشک های بالستیک زیردریایی خود را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و «بزرگ‌ترین موفقیت» را در سال بعد گزارش داد. در زمانی که مذاکرات بین‌المللی پیشرفت اندکی برای متوقف کردن روند رو به رشد زرادخانه تسلیحاتی کره شمالی داشت، اما کره‌جنوبی شروع به ساخت موشک های قدرتمندتر و سیستم‌های دفاع موشکی خود برای خنثی کردن تهدیدات کره‌شمالی است. در سال‌های اخیر، ایالات متحده از دستورالعمل‌های موشکی که بر «بُرد» و «وزن کلاهک» موشک‌های بالستیکی که کره جنوبی مجاز به توسعه آنهاست، جلوگیری کرده است. به نظر می‌رسد از سال ۲۰۱۷ یعنی زمانی که کره شمالی اولین موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را آزمایش کرد، دونالد ترامپ هم محدودیت‌ها بر موشک‌های بالستیک کره‌جنوبی را برداشت. طی اجلاس سران میان بایدن و همتای کره‌جنوبی خود در ماه می، طرفین توافق کردند که دستورالعمل‌های موشکی را پایان داده و کره جنوبی در توسعه موشک‌های دوربرد آزادی عمل به‌دست می‌آورد. در مقابل، کره شمالی نسبت به رفع این محدودیت‌ها واکنشی خشمگینانه نشان داد و آن را «یادآور سیاست خصمانه» آمریکا نامید. زمانی که «مون» با وزیر دفاع خود دیدار داشت، اعلام شد که کره جنوبی «یک موشک بالستیک کوتاه‌برد را با بزرگ‌ترین کلاهکی که قابلیت سوار شدن بر این موشک را دارد، ساخته است.»