خانم تاکایچی ۶۰ ساله به‌عنوان یک چشم‌انداز دور در نظر گرفته می‌شود. اگر او بتواند بر عجایب غلبه کند، این یک نقطه عطف مهم برای ژاپن خواهد بود؛ جایی که زنان کمتر از ۱۵درصد پارلمان را تشکیل می‌دهند و تنها دو نفر از ۲۱ وزیر کابینه فعلی زن هستند. تایچی یک محافظه‌کار تندرو، و یک شخصیت تفرقه‌افکن بین سیاستمداران ژاپنی است که خواستار اقدامات بیشتر برای توانمندسازی زنان است. اما او به ندرت درباره زنان صحبت می‌کند و از برخی سیاست‌ها، مانند قانونی که زوج‌های متاهل را ملزم می‌کند نام خانوادگی (همسر) داشته باشند، حمایت می‌کند که به گفته فمینیست‌ها حقوق زنان را کاهش می‌دهد. نوریکو هاما، استاد اقتصاد در مدرسه تجارت دانشگاه دوشیشا در کیوتو به نیویورک‌تایمز گفت: «حضور او در راس یک منصب به‌عنوان نمونه‌ای بارز از یک قدم معکوس علیه جامعه‌ای متفاوت، بهبود یافته و تغییر یافته است و برای زنان ژاپنی بدترین اتفاق ممکن خواهد بود.» لیبرال‌دموکرات‌ها رای‌گیری برای رهبری خود را در ۲۹ سپتامبر برگزار خواهند کرد. یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر فعلی و رهبر حزب که محبوبیت چندانی ندارد، این ماه گفت که از این پست کنار می‌رود. هر کسی را که اعضای حزب انتخاب کنند به احتمال زیاد توسط پارلمان به‌عنوان نخست‌وزیر جدید انتخاب می‌شود. فرد جانشین سپس حزب را به یک انتخابات عمومی هدایت می‌کند که باید تا پایان نوامبر برگزار شود. لیبرال‌دموکرات‌ها که تقریبا در تمام دوران پس از جنگ بر ژاپن حکمرانی کرده‌اند، برای پیروزی در این انتخابات بسیار مشتاق هستند. خانم تاکایچی که برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۳ از استان نارا در غرب ژاپن به‌عنوان نماینده پارلمان انتخاب شد، از سال ۲۰۰۶، هنگامی که آبه اولین دوره کوتاه‌مدت خود را به‌عنوان نخست‌وزیر آغاز کرد و از سال ۲۰۱۲ و با بازگشت مجدد آبه به قدرت، از متحدان سرسخت وی بود.

 او بارها و بارها در کابینه وی خدمت کرد؛ جایی که نمونه کارهای او -از قضا، به‌رغم نظر بد برخی فمینیست‌ها- برابری جنسیتی را شامل می‌شد. با این حال بر خلاف آبه، خانم تاکایچی درباره شکاف جنسیتی چیزی نگفته است، اگرچه او خواستار کسر مالیات برای مراقبت از کودکان و تلاش بیشتر برای حمایت از سلامت زنان شده است. اما در بسیاری از دیگر سیاست‌های راست افراطی، او رونوشتی از شینزو آبه است. او از اصلاح در قانون اساسی صلح‌طلبانه حمایت می‌کند؛ موضعی بحث‌برانگیز در کشوری که به تجاوز نظامی محکوم شده است. در این راستا وی در سخنرانی انتخاباتی خود در روز جمعه وعده داد که از حاکمیت و عزت ملی به هر قیمتی محافظت می‌کند. تاکایچی، مانند آبه و دیگر محافظه‌کاران استدلال می‌کند که جنایات ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم بیش از حد اغراق‌آمیز بوده است و از عذرخواهی رسمی بیشتری امتناع می‌کند. او به‌طور مرتب از زیارتگاه یاسوکونی دیدن می‌کند؛ یادبودی در توکیو برای گرامیداشت کشته‌شدگان جنگ ژاپن که برای چینی‌ها و کره‌ای‌ها بیش از حد حساسیت‌زا است. در مسائل اجتماعی، تاکایچی مخالف ازدواج همجنس‌گرایان و تغییرات قانونی است که به زنان اجازه می‌دهد به‌عنوان امپراتور پادشاهی کنند. او همچنین مخالف برگزیده شدن نام‌خانوادگی زنان در میان افراد متاهل است و از نام‌خانوادگی همسر برای نام خانوادگی مشترک حمایت می‌کند. او همچنین با هر نوع تغییر قانونی در زمینه ازدواج سنتی در این کشور مخالف است. او گفته است که تجدید نظر در قانون می‌تواند منجر به طلاق یا روابط خارج از ازدواج شود.

 تاکایچی مطلقه است؛ اما در دوران ازدواج از نام‌خانوادگی خود به‌صورت حرفه‌ای استفاده می‌کرد. تحلیلگران سیاسی می‌گویند که هنوز آبه نفوذ زیادی در این حزب دارد و او استدلال می‌کند که حضور تاکایچی ممکن است بر حمایت زنان از این حزب سایه بیندازد.