در شبکه‌های اجتماعی، برخی در توییتی از ظاهر جدید او حمایت کردند؛ درحالی‌که برخی دیگر گفتند که برای داماد یک عروس سلطنتی این ظاهر مناسب نیست. موهای دم‌ اسبی ممکن است در غرب سر و صدا ایجاد نکند؛ اما برای مردم ژاپن این موضوع فرق دارد و آنها موقعیت و نقش خود را از طریق اعمال و گفتارشان منعکس می‌کنند. به گفته هیتومی تونومورا، استاد مطالعات زنان و جنسیت در دانشگاه میشیگان، مردم موهای دم اسبی را نشانه‌ای از عدم انطباق کومورو با انتظارات اجتماعی می‌دانند. او افزود: «اگر او خواننده یا هنرمند بود، خب می‌شد آن را قابل‌قبول دانست؛ اما مردم فکر می‌کنند که او چهره یک وکیل‌ را که باید موقر باشد، ندارد و برای کسی که با یک زن سلطنتی ازدواج کند، این نوع بزک و دوزک مناسب نیست.» با این حال کومورو قبل از عروسی روز سه‌شنبه موهای دم اسبی خود را برید؛ اما این پایان کار نبود.

درحالی‌که اکثر عروسی‌های سلطنتی با شکوه و و عظمت خاصی برگزار می‌شوند، این عروسی پس از برقراری یک کنفرانس خبری در یک اداره ثبت احوال برگزار شد و به این ترتیب ماکو از خانواده سلزنمتی خارج شد و حالا مهاجری در ایالات متحده به حساب خواهد آمد. برخی از ناظران سلطنتی می‌گویند که این یک نشانه بزرگ برای خاندان سلطنتی کوچک است که دیگر راضی نیستند قوانین گذشته را درباره بایدها و نبایدها رعایت کنند و اینکه اهمیتی نمی‌دهند که قوانین برای ازدواج آنها چه می‌گوید.

 داستان جن و پری‌وار شاهزاده خانم

پرنسس ماکو که روز شنبه ۳۰ ساله شد، خواهرزاده امپراتور ناروهیتو است و در دهه ۱۹۹۰ در محدوده خانواده امپراتوری بزرگ شد. در کودکی، نوه اول امپراتور و امپراتور سابق به سرعت افکار عمومی را به خود جلب کرد: «رفتار او بی عیب و نقص است.» میکی‌کوتاگا، روزنامه‌نگار سلطنتی ژاپن می‌گوید که مردم او را به‌عنوان یک خانواده سلطنتی کامل می‌دانستند. با این حال انتظار می‌رفت که پرنسس ماکو به همراه دیگر اعضای نخبگان ثروتمند در دانشگاه خصوصی گاکوشوین حضور داشته باشد؛ اما او تصمیم گرفت که در رشته هنر و میراث فرهنگی در دانشگاه بین‌المللی مسیحی توکیو تحصیل کند. در آنجا بود که او با کومورو، مردی که فقط سه هفته قبل از او در اکتبر ۱۹۹۱، در خانواده‌ای بسیار ساده‌تر به دنیا آمده بود، آشنا شد.

او با یک مادر مجرد بزرگ شده بود و پدر و هر دو پدربزرگ خود را در سن جوانی از دست داده بود. کومورو پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه بین‌المللی مسیحی در سال ۲۰۱۴، در یک شرکت حقوقی در توکیو کار کرد و پس از برنده شدن بورس تحصیلی برای تحصیل در رشته حقوق در دانشکده حقوق فوردهام در نیویورک، به این شهر کوچ کرد. تحصیلات پرنسس ماکو را به سمت دیگری برد. در سال ۲۰۱۴، قبل از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مطالعات موزه هنر و گالری، به‌عنوان دانشجوی تبادلی به دانشگاه لستر در انگلستان رفت. بلافاصله پس از آن، این زوج دوباره به هم پیوستند و در سال ۲۰۱۷ نامزدی خود را به شکل عمومی اعلام کردند.