عربستان همچنین سفر شهروندان خود به لبنان را نیز ممنوع کرد و سفیر خود را از بیروت فراخواند. «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان، به‌تازگی جنگ یمن را «تجاوز عربستان و امارات» به این کشور نامیده و گفته بود که «حوثی‌های یمن نسبت به تجاوز خارجی از خود دفاع می‌کنند.» بر اساس گزارش‌ها، قرداحی این اظهارات را در ماه سپتامبر و زمانی که هنوز وزیر اطلاع‌رسانی کابینه دولت جدید لبنان نشده بود، گفته بود؛ اما این ویدئو طی چند روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی به سرعت همه‌رسانی شد. دولت لبنان نیز گفت: مواضع این عضو کابینه «دیدگاه شخصی وی قبل از ورود به کابینه دولت» بوده است. جورج قرداحی در واکنش به اقدامات عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس گفته است که از سمت خود استعفا نمی‌کند و حاضر به عذرخواهی نسبت به این اظهارات نیست.

«کریم شهیب» در گزارش ۲۹ اکتبر برای الجزیره نوشت: خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که این پادشاهی «از اقدام دولت لبنان متاسف است» و از اینکه «مقام‌های لبنانی واقعیات را نادیده می‌گیرند و همچنان به اقدامات نسنجیده خود ادامه می‌دهند و گامی در راستای اصلاح آن برنمی‌دارند» نیز تاسف خود را ابراز داشت. ساعاتی بعد، دولت بحرین هم به سفیر لبنان دستور داد ظرف ۴۸ ساعت این کشور را ترک کند. روابط لبنان و عربستان در سال‌های اخیر به‌شدت خدشه‌دار شده اما دو طرف تلاش داشتند نمک بر این روابط زخمی نپاشند؛ اما در نهایت سخنان قرداحی کار خود را کرد.خبرگزاری رسمی عربستان از قول وزارت خارجه کشور گزارش داد که عربستان واردات از لبنان را به‌صورت کامل متوقف می‌کند؛ چرا که دولت لبنان به تعهدات خود برای توقف قاچاق مواد مخدر در میان محصولات صادراتی به عربستان عمل نکرده و حزب‌الله تمام مبانی ورودی و خروجی کشور را در کنترل دارد. کشورهای عربی از جمله عربستان از بازارهای اصلی محصولات کشاورزی صادراتی لبنان به‌شمار می‌روند. تقریبا ۸۰ درصد از کل صادرات لبنان در سال ۲۰۱۹ وارد بازار این کشورها شده است.

قرداحی به جنبش مسیحی «مرده» لبنان، از متحدان گروه حزب‌الله، نزدیک است. در اردیبهشت ماه سال جاری نیز اظهارات یک مقام لبنانی باعث تنش در روابط بیروت و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شده بود. «شربل وهبه» سرپرست وزارت خارجه بعد از اظهارات جنجالی علیه کشورهای عرب خلیج‌فارس و واکنش تند این کشورها در ۲۹ اردیبهشت از مقام خود استعفا کرد. او گفته بود که گروه داعش با حمایت برخی از کشورهای عرب خلیج‌فارس شکل گرفت و این گروه را در منطقه عراق و سوریه مستقر کردند. گزارشگر الجزیره همچنین به نقل از قرداحی نوشت که این مجری معروف و سابق تلویزیونی همچنین اعلام کرد که این جنگ طولانی‌مدت (میان عربستان و حوثی‌ها) «بیهوده» بوده و خواستار پایان آن شده بود. نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با ابراز تاسف از اقدامات عربستان در قبال کشورش گفت که در حال برقراری تماس برای آرام کردن بحران پیش‌آمده با عربستان است. میقاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما عمیقا از تصمیم عربستان متاسفیم و امیدواریم که ریاض در این تصمیمات تجدید نظر کند و ما نیز به نوبه خود با تمام تلاش و پشتکار به کار برای رفع ایرادات ادامه خواهیم داد». میقاتی در این بیانیه خطاب به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و ولیعهدش محمد بن‌سلمان گفت: «ما مخالفت شدید و قاطع خود را با هر چیزی که به روابط عمیق برادرانه با عربستان لطمه می‌زند، ابراز می‌کنیم.» گزارشگر الجزیره همچنین افزود که اوایل هفته جاری کشورهای امارات و کویت نیز سفرای خود را از لبنان فراخواندند و همزمان ۶ عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (از جمله قطر و عمان) هم اظهارات قرداحی را تقبیح کردند. رهبران و گروه‌های حامی عربستان خواستار برکناری قرداحی هستند.کریم شهیب در بخش دیگری از گزارش خود نوشت: عربستان معتقد است لبنان تحت نفوذ حزب‌الله چنین مواضعی اتخاذ می‌کند. این کشور معتقد است که لبنان زیر سایه حزب‌الله قرار دارد. بنابراین ریاض تمام تیرهای خود را به سوی حزب‌الله نشانه می‌رود. به همین دلیل، عربستان «موسسه القرض الحسن» را که موسسه‌ای مالی متعلق به حزب‌الله است، روز چهارشنبه به‌عنوان «نهاد تروریستی» معرفی کرد و از ماه آوریل به این‌سو بر محصولات کشاورزی و تولیدی لبنان تحریم‌هایی وضع کرده است.