سرویس هواشناسی بریتانیا وزش بادهایی با سرعت ۱۹۶کیلومتر بر ساعت را در جزیره وایت این کشور ثبت کرد که به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌‌شود. پیتر اینس، متخصص هواشناسی در دانشگاه ریدینگ بریتانیا، خاستگاه توفان‌‌های هفته جاری را به یک «جریان جتی» در جو زمین نسبت داده است که سرعت باد در آن ۳۲۱کیلومتر بر ساعت در ارتفاعات بلند است. سازمان هواشناسی آلمان نیز اعلام کرد که در دریای شمال و بروکن توفان شدیدتر از نقاط دیگر بوده است. در برمن، چند منطقه به‌دلیل شدت باد و بوران تخلیه شد. به گفته پلیس اکنون خطر سیل وجود دارد و بسیاری از مناطقی که در معرض بروز سیل قرار گرفته‌‌اند، تخلیه شدند.

 توفان مهیب زینپ (Zeynep) روز جمعه ۱۸فوریه بخش‌های وسیعی از نیمه شمالی آلمان از جمله نوردراین-وستفالن، شلسویگ-هولشتاین، هامبورگ، نیدرزاکسن و برمن را درنوردید. آتش‌نشانی و پلیس مناطق توفان‌‌زده حوادث زیادی را گزارش کردند. با این حال توفان زینپ در هامبورگ و شلسویگ-هولشتاین خسارت کمتری نسبت به آنچه تصور می‌‌شد، وارد کرده است. هامبورگ روز شنبه ۱۹فوریه شاهد اوج تندباد بود. سازمان هواشناسی آلمان سرعت باد را در برخی نقاط این کشور بیش از ۱۴۳کیلومتر در ساعت اعلام کرد. در ایالت نوردراین وستفالن و نیدرزاکسن سه نفر جان خود را بر اثر توفان از دست دادند.

 کارشناسان هواشناسی هشدار می‌‌دهند توفان زینپ تا آخر هفته ادامه خواهد داشت. علاوه بر آلمان برخی کشورهای اروپایی نیز از توفان سهمگین در امان نبودند. شدیدترین توفان‌‌ها در دهه‌های اخیر در آلمان در سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۷ رخ دادند که سرعت آنها بیش از ۱۵۰کیلومتر در ساعت بوده و خسارت‌‌های به مراتب عظیم‌‌تری به بار آورده‌اند.