این نتایج سیگنال‌‌های متفاوتی درباره تداوم تسلط ترامپ - حتی با تشدید موشکافی اقدامات وی پس از شکست در سال۲۰۲۰- بر حزب می‌دهد. همزمان، انتخابات روز سه‌‌شنبه نشان داد که جمهوری‌‌خواهان در مسیر دستیابی به دستاوردهای قوی در انتخابات میان‌‌دوره‌‌ای نوامبر قرار دارند. «مایرا فلورس» با چرخاندن کرسی «فیلمون ولا» نماینده سابق «دره ریو گراند» در تگزاس، به اولین جمهوری‌خواهی تبدیل شد که نمایندگی ناحیه اکثریت اسپانیایی تبار در تاریخ ۱۰ساله این کرسی را در دست می‌گیرد و او اولین جمهوری‌خواه لاتین‌تباری بود که این ایالت تا به حال به کنگره فرستاده است. جمهوری‌خواهان در نوادا به دنبال فرصت‌هایی برای برکناری تعدادی از دموکرات‌ها از جمله فرماندار «استیو سیسولاک»، «لیزا کانو بورکهد»، سه عضو دموکرات مجلس و سناتور «کاترین کورتز ماستو» هستند.

در میان جمهوری‌‌خواهانی که روز سه‌‌شنبه در انتخابات مقدماتی پیروز شدند، «آدام لاکسالت»، نامزد سنا و دادستان کل سابق نوادا بود که تلاش‌‌های ترامپ را برای لغو نتایج انتخابات۲۰۲۰ این ایالت رهبری کرد و «جیم مارچانت» نامزد وزارت خارجه که تئوری‌‌های توطئه درباره دستگاه‌های رای‌دهی را مطرح کرده و امیدوار است که بر انتخابات ایالتی۲۰۲۴ نظارت کند. شب انتخابات در روز سه‌شنبه با شکست «تام رایس» در کارولینای جنوبی از سوی رقیب جمهوری‌خواه اصلی مورد تایید ترامپ آغاز شد، حتی زمانی که «نانسی میس» نماینده دیگر جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی جان سالم به در برد. هم «رایس» و هم «میس» درحالی‌که رئیس‌جمهور سابق پس از حمله ۶ ژانویه برای حفظ قدرت تلاش می کرد، از او عبور کرده بودند. ترامپ اکنون در کانون توجه جلسات کنگره قرار دارد. رایس، یک محافظه‌‌کار سرسخت در یک منطقه ساحلی محافظه‌‌کار، یکی از ۱۰ جمهوری‌‌خواه مجلس نمایندگان بود که به استیضاح ترامپ به‌دلیل تحریک شورش رای دادند. میس در اولین سخنرانی خود به‌عنوان دانشجوی تازه انتخاب‌شده گفت که ترامپ مسوولیت این جنجال مرگبار را بر عهده داشت، اگرچه به استیضاح او رای نداد.

ترامپ هم به نوبه خود، از «کیتی آرینگتون»، قانون‌گذار سابق ایالتی حمایت کرد تا با میس و راسل فرای، نماینده ایالتی برای به چالش کشیدن رایس مقابله کند. ترامپ که روز سه‌‌شنبه ۷۶ ساله شد، از رای‌‌دهندگان کارولینای جنوبی خواست تا «یک هدیه تولد زیبای زیبا» به او بدهند: شکست دوگانه میس و رایس. رقابت‌‌های کارولینای جنوبی پویایی خاص خود را داشت. رایس تا انتها نسبت به ترامپ رویکردی تحقیرکننده داشت؛ درحالی‌که میس تلاش زیادی کرد تا لطف مقامات دولت ترامپ- اگر نگوییم خود ترامپ- را به‌دست آورد. نتایج هر دو رقابت می‌‌تواند برای حزب معنی عمیقی داشته باشد؛ زیرا این حزب در نظر دارد که رئیس‌‌جمهور سابق را برای کاخ سفید دوباره نامزد کند یا خیر؟ میس در حالی که از آرینگتون برای «پا گذاشتن به میدان» تشکر می‌کرد، به کسانی که برای یک جشن پیروزی در چارلستون جمع شده بودند، گفت: «این کمی زمان برد؛ اما ما بالاخره اینجا هستیم.» او افزود: «این کارزار ما را در ماه نوامبر قوی‌تر خواهد کرد.»