به گزارش الجزیره، لبنان مدعی است که میدان گازی کاریش در جریان مذاکرات مرزی دریایی مورد مناقشه است؛ درحالی‌که اسرائیل می‌‌گوید که این میدان گازی در محدوده آب‌‌های اقتصادی شناخته‌شده بین‌‌المللی قرار دارد. مقامات لبنانی گفته‌‌اند خوش‌‌بین هستند که این دور از مذاکرات می‌‌تواند پس از سال‌ها مذاکره غیرمستقیم به یک توافق منجر شود. عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه موقت، روز جمعه در بیانیه‌‌ای اعلام کرد هوخشتاین لبنان را از پاسخ اسرائیل به پیشنهاد لبنان در ماه ژوئن مطلع خواهد کرد و افزود که نسبت به دستیابی به توافق خوش‌‌بین است. در همین حال، حزب‌الله هشدار داده است درصورتی‌که لبنان اجازه این کار را نداشته باشد، آماده است از استخراج هیدروکربن‌‌های اسرائیل جلوگیری کند. در این میان هنوز هیچ واکنش فوری به این ویدئو از سوی اسرائیل دریافت نشده است. ارتش اسرائیل اوایل ماه جاری مدعی شد که سه پهپاد غیرمسلح حزب‌‌‌‌الله را که بر فراز میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه پرواز می‌‌کردند، سرنگون کرده است.

البته حزب‌‌الله بعدها تصریح کرد که با طعمه قرار دادن چند پهپاد، توانسته است ماموریت خود را با یک پهپاد دیگر با موفقیت به پایان برساند. همچنین دبیرکل حزب‌‌الله لبنان یکشنبه شب در سخنانی در سومین شب ماه محرم گفت که نحوه عملکرد مقاومت در آینده به نتایج مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و رژیم صهیونیستی بستگی دارد. به گزارش العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنان در محفل عاشورایی که در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، افزود: در آستانه سفر مذاکره‌کننده آمریکایی (آموس هوکشتاین) به بیروت، مجددا تاکید می‌‌کنیم که نه طرف مذاکره با اسرائیل هستیم و نه کسی را به نمایندگی از خود به‌عنوان یک طرف مذاکره‌کننده تعیین می‌‌کنیم. مذاکرات بر عهده دولت است که توسط شخص رئیس‌‌جمهور رهبری می‌‌شود.

وی تاکید کرد: رفتار آینده مقاومت با رژیم صهیونیستی، به نتایج مذاکرات غیر مستقیم بیروت و تل‌‌آویو دارد. نصرالله گفت: «پس از ورود کشتی استخراجی رژیم صهیونیستی به میدان گازی کاریش، رهبری حزب‌الله برخی گزینه‌ها را بررسی کرد و تصمیم گرفتیم یا به نفع لبنان مسائل را مثبت حل کنیم یا وارد جنگ شویم.» وی گفت: «ما در طول چهل سال گذشته آماده بودیم و همچنان آماده هستیم تا جان خود را در راه ملت عزیزمان فدا کنیم.» این اظهارات دبیرکل حزب‌‌الله لبنان در حالی ایراد شده که آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی در پرونده تعیین مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی یکشنبه وارد بیروت شد. همزمان منابعی در لبنان نسبت به نتیجه بخش بودن این دور از مذاکرات ابراز خوش‌‌بینی کرده‌‌اند.