به‌جز ۲ نماد نخست که از عرضه آنها در بازار زمان زیادی نمی‌گذرد و به نوعی عرضه‌ اولیه محسوب می‌شوند و طبیعی است که تقاضای خریدار به فروشنده بیشتر باشد، در بقیه سهام خریداران با پول‌های درشت‌تری نسبت به فروشندگان وارد شده‌اند.به‌عنوان مثال روز چهارشنبه هر کد حقیقی در سهم کروی به‌طور متوسط حدود ۵۸۴ میلیون تومان خرید کرده است، در صورتی که هر کد حقیقی ۵/ ۱۳ میلیون تومان فروش داشته است. ضمن اینکه با توجه به فروش ۶۵درصدی از حجم معاملات آن روز توسط حقوقی‌ها می‌توان گفت بیش از ۱۱ میلیارد تومان پول حقیقی وارد این سهم شده است. در حالی که ارزش کل معاملات آن ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

حجم‌های مشکوک

 لفظ حجم مشکوک زمانی به‌کار گرفته می‌شود که در یک نماد شاهد افزایش غیرعادی معاملات باشیم که به‌طور معمول نشانه‌ای از ورود یا خروج سرمایه‌ای سنگین به یا از یک سهم است. حجم مشکوک الزاما به معنی افزایش قیمت سهم نیست و برخی مواقع باعث افت قیمت سهم می‌شود، به‌ویژه آنکه آن سهم روی یک مقاومت مهم باشد. در مقابل افزایش حجم روی حمایت‌ها نشانه بسیاری خوبی برای یک سهم است. در نتیجه حجم مشکوک سیگنال خرید یا فروش نیست، بلکه صرفا تحلیلگر را به بررسی بیشتر ترغیب می‌کند. باید توجه داشت که به‌طور عمده تغییر حجم معاملات در حمایت‌ها،‌ مقاومت‌ها یا انتشار خبر‌ها تغییر می‌کند. در آن زمان یک تحلیلگر باید تحلیل کند که حجم معامله‌ای که صورت گرفته خوب است یا بد. همچنین باید دید آیا خبری وجود دارد که تاکنون منتشر نشده یا اینکه سهم تحت‌تاثیر یک جریان‌سازی قرار گرفته است. در برخی موارد نیز افرادی با هدف دیده نشدن حباب قیمتی در سهم مورد نظرشان، حجم‌های مشکوکی را در سهم ایجاد می‌کنند.

معاملات کد به کد در بورس

در معاملات روزانه هنگامی که در زمان‌های خاصی، حجم معاملات به یک ‌باره افزایش می‌یابد و به گونه‌ای حالت غیر‌نرمال به خود می‌گیرد باید به بررسی این موضوع پرداخت که آیا در معاملات کد به کد شده است یا خیر. در صفحه مربوط به هر نماد می‌توان ریز معاملات روزانه را مشاهده کرد و از این طریق فهمید که در معامله کد به کد انجام شده است یا خیر. برای مثال می‌توانید به معاملات آپ در ساعت ۱۱ و ۳۶ دقیقه روز چهارشنبه گذشته نگاهی بیندازید.