به‌جز سه نماد نخست که از عرضه آنها در بازار زمان زیادی نمی‌گذرد و به نوعی عرضه‌ اولیه محسوب می‌شوند و طبیعی است که تقاضای خریدار به فروشنده بیشتر باشد، در بقیه سهام، خریداران با پول‌های درشت‌تری وارد شده‌اند. به‌عنوان مثال روز دوشنبه هر کد حقیقی در سهم کرمان به‌طور متوسط حدود ۳۳۰ میلیون تومان خریداری کرده است در صورتی که هر کد حقیقی تنها حدود ۶ میلیون تومان فروش داشته است.  در واقع نسبت‌های بالای خریدار و ورود پول‌های درشت به سهام می‌تواند یکی از نشانه‌های رشد قیمتی آن باشد اما برای تشخیص آن نباید این نسبت‌ها را برای یک روز مدنظر قرار داد بلکه باید برای چند روز معاملات آن را زیر نظر داشت، به این دلیل افرادی که با پول‌های سنگین قصد خرید سهام را دارند سعی می‌کنند با چراغ خاموش وارد شوند و به اصطلاح زمانی که فروشنده خاصی در سهم وجود ندارد روند مثبت حرکتی را آغاز می‌کنند.

حجم‌های مشکوک

لفظ حجم مشکوک زمانی به‌کار گرفته می‌شود که در یک نماد شاهد افزایش غیرعادی معاملات باشیم. حجم مشکوک الزاما به معنی افزایش قیمت سهم نیست و برخی مواقع باعث افت سهم می‌شود، به‌ویژه آنکه آن سهم روی یک مقاومت مهم باشد. در مقابل افزایش حجم روی حمایت‌ها نشانه بسیاری خوبی برای یک سهم است. در نتیجه حجم مشکوک سیگنال خرید یا فروش نیست، بلکه صرفا تحلیلگر را به بررسی بیشتر ترغیب می‌کند. باید توجه داشت به‌طور عمده تغییر حجم معاملات در حمایت‌ها،‌ مقاومت‌ها یا انتشار خبر‌ها تغییر می‌کند. در آن زمان یک تحلیلگر باید تحلیل کند حجم معامله‌ای که صورت گرفته خوب است یا بد. همچنین باید دید آیا خبری وجود دارد که تاکنون منتشر نشده یا اینکه سهم تحت‌تاثیر یک جریان‌سازی قرار گرفته است. در برخی موارد نیز افرادی با هدف دیده نشدن حباب قیمتی در سهم مورد نظرشان، حجم‌های مشکوکی را در سهم ایجاد می‌کنند. به‌عنوان مثال میانگین حجم هفتگی در نماد فمراد حدود ۴۱۳ هزار سهم بوده است در حالی که روز دوشنبه حجم معاملات آن به‌طور چشمگیری با افزایش حدود ۵/ ۸ برابری به ۵/ ۳میلیون سهم رسیده است. با بررسی معاملات سهم فمراد در روز دو‌شنبه می‌توان دید با افزایش حجم در ساعات اولیه زمان بازار، سهم از صف فروش به صف خرید رسیده است که یک تحلیلگر با بررسی حجم معاملات در صف فروش می‌توانست به راحتی نوسان ۱۰ درصدی در یک روز سهم را شکار کند. در مثالی دیگر می‌توان به افزایش معاملات در سهم پکویر نیز اشاره کرد که سهم در ۳۰ دقیقه از صف فروش به صف خرید رسید.

معاملات کد به کد در بورس

در معاملات روزانه هنگامی که در زمان‌های خاصی، حجم معاملات به یکباره افزایش می‌یابد و به‌گونه‌ای حالت غیرنرمال به خود می‌گیرد باید به بررسی این موضوع پرداخت که آیا در معاملات کد به کد شده است یا خیر. در صفحه مربوط به هر نماد می‌توان ریز معاملات روزانه را مشاهده کرد و از این طریق فهمید که در معامله کد به کد انجام شده است یا خیر.

با توجه به اینکه کد به کد کارمزد دارد، اینکه در سطوح حمایت یا مقاومت کد به کد صورت گرفته از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که در نمادی کد به کد انجام می‌شود تعداد خریدار و فروشنده نیز دستخوش تغییراتی می‌شود که نشان می‌دهد معامله بین عده‌ای خاص انجام شده است.

بنابراین هرگاه به این نتیجه رسیدید که در نمادی کد به ‌کد انجام شده است حتما معاملات سهم را بررسی کنید و به دنبال پیدا کردن سیگنال خرید یا فروش در سهم باشید چرا که درک کد به کد سهام در معاملات می‌تواند موقعیت‌های مناسبی را برای سرمایه‌گذار ایجاد کند.

انواع کد به کد کردن در سهام یک شرکت به چه صورت است؟

کد به کد کردن با حالت‌های مختلف می‌تواند انجام شود که شامل موارد زیر است:

۱. کد به کد از حقیقی به حقیقی

۲. کد به کد از حقوقی به حقیقی

۳. کد به کد از حقوقی به حقوقی

۴. کد به کد از حقیقی به حقوقی