نماد یاد شده که در تابلوی اصلی بورس تهران معامله می‌شود از ابتدای سال جاری تاکنون بازدهی برابر با ۳۸۶ درصد داشته و توانسته از قیمت ۲۶۱ تومان به ازای هر سهم تا حدود هزار و ۲۷۰ تومان افزایش یابد. این در حالی است که بورس تهران در همین مدت بازدهی ۲۸۴ درصدی داشته است. با این حال نگاهی دقیق‌تر به تغییرات قیمت «خگستر» حکایت از آن دارد که این نماد در طول دو سال گذشته یعنی از مرداد ماه۹۷ در کف قیمت ۱۹۱ تومان معامله شده و تاکنون بازدهی ۱۷ هزار و ۵۳۸ درصدی را رقم زده است. بازده یک ساله این نماد نیز ۳ هزار و ۹۵۰ درصد است.  دلیل کسب این بازده،‌ جذابیت افزایش سرمایه نماد یاد شده از محل اندوخته بوده که در نهایت توانست در روزهای پایانی سال ۹۸ سرمایه این شرکت را به میزان ۱۵۵۰ درصد افزایش دهد. این به آن معنا است که پس از تعدیل قیمت سهام، بهای ۱۹۱ تومانی یاد شده در مرداد ماه ۹۷ به ۷ تومان و ۲ ریال کاهش یافته و هم اکنون بازده محاسبه شده با قیمت تعدیل شده به دست آمده است.

نگاهی به معاملات «خگستر» از ابتدای سال جاری تا پایان روز گذشته به خوبی نشان می‌دهد که بیشتر روزهای معاملاتی در این نماد که هم اکنون ۴۰ درصد از سهام آن شناور است، با صف خرید طی شده. با این حال در روزهای اخیر کاهش دسته جمعی قیمت‌ها در بازار سرمایه توانست تا حدودی بر روی خگستر ۶/ ۳۹ میلیارد سهمی نیز اثر بگذارد و این نماد را که میانگین حجم معاملات ماهانه آن به ۳۲۶ میلیون سهم در روز می‌رسد با افت قیمت مواجه کند. البته افت یاد شده در نماد گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو پایدار نماند و روز گذشته ضمن جمع شدن صف فروش در این نماد شاهد افزایش ۹۱/ ۱ درصدی قیمت آن تا محدوده هزار و ۲۳۰ تومان بوده‌ایم.

بررسی تغییرات قیمت در «خگستر» حکایت از فاصله قابل توجه بهای این نماد با درآمد حاصل از آن در ۱۲ ماه گذشته دارد، به‌طوری‌که نسبت قیمت به درآمد آن در پایان معاملات روز گذشته به حدود ۱۷۰ واحد رسید و ضریب قیمت به خالص ارزش دارایی‌های آن از ۳/ ۱ فراتر رفته است. با این حال ارزش دفتری دارایی‌های شرکت در مقایسه با میانگین ۸/ ۱۴ واحدی بازار همچنان ۴ واحد کمتر است که نزدیک بودن ارزش دارایی‌های آن به قیمت‌های روز را نشان می‌دهد.