نماد بانک دی که یکی از پربیننده‌ترین سهم‌ها در فرابورس شناخته می‌شود، با سرمایه ثبتی ۶هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال بازدهی یک هزار و ۴۴۴ درصدی را به نام خود ثبت کرد و توانست از قیمت ۵۲۷ تومان به ۶ هزار و ۵۲۸ تومان در تاریخ ۲۸ مرداد برسد. درحالی که بازدهی شاخص کل بورس ایران از ابتدای سال ۹۹ ‌حدود  ۳۰۵ درصد بوده؛ بازدهی این سهم در یک سال گذشته یک هزار و ۸۶۲ درصد بوده است.

نکته مهم درخصوص این بانک خصوصی زیان انباشته آن است. زیان انباشته این بانک طبق آخرین گزارش حسابرسی شده منتهی به اسفند ۹۸، معادل ۱۱ هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان است. بر این اساس این بانک به نوعی احتمال دارد مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شود. به این معنی که اگر زیان انباشته این بانک بیش از دو برابر سرمایه آن شود، مشمول ماده ۱۴۱ قرار می‌گیرد. پیشتازی دی میان نماد‌های بانکی در شرایطی صورت می‌گیرد که در دل این نماد مثلث دی، سرمایه‌گذاری بوعلی و نیروگاه دماوند با محوریت مدیریت بانک دی تشکیل شده است و هر کدام روی دیگری اثر گذار است. نکته مهم این است که بانک دی سهامدار عمده نیروگاه دماوند و سرمایه‌گذاری بوعلی است.

از جمله شایعات پیرامون نماد دی خبر افزایش سرمایه و فروش نیروگاه دماوند برای کاهش زیان انباشته است که تا کنون موفقیت آنچنانی کسب نکرده است. اما همین دو خبر از دلایل اصلی افزایش قیمت سهم در این چند ماه بوده است. بنابر شنیده‌ها قرار بود بانک دی افزایش سرمایه ۳ هزار و ۵۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها (از جمله تجدید ارزیابی نیروگاه دماوند) داشته باشد، اما هفته گذشته مورد مخالفت بانک مرکزی قرار گرفت. بانک مرکزی با افزایش سرمایه بانک دی فقط به‌صورت تجدید ارزیابی مخالفت کرده و بانک مرکزی شرطی لحاظ کرده و آن  افزایش سرمایه با آورده نقدی است. بانک دی نیز درصدد است علاوه بر افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی، ۲۰۰ درصد افزایش سرمایه از آورده نقدی داشته باشد. این بانک هر دو افزایش سرمایه را همزمان پیگیری و احتمالا اعمال خواهد کرد. نکته دیگر اینکه در طول اصلاح اخیر بازار، بانک دی یکی از پربیننده‌ترن نمادها در بازار سهام بوده و دی از سقف حدودا ۸۳۱۸ تومان به قیمت ۶۱۸۲ تومان با کاهش قیمت مواجه شده است. به‌صورتی که ۵۰ درصد از حرکت صعودی آخر این سهم اصلاح شده است.