کاهش قیمت «فخوز» در روزهای گذشته موجب شده تا بازده یکساله قیمت برای این سهم به ۴۰۱ درصد کاهش یابد. این افت بازده در حالی رخ می‌دهد که قیمت هر سهم شرکت فولاد خوزستان  تنها در ۱۴ روز کاری از ۵ هزار و ۱۹۸ تومان به ۴ هزار و ۱۳ تومان افت کرده است. اصلاح قیمت در این نماد و همزمانی آن با ریزش دسته جمعی قیمت‌ها در بازار سهام مهم‌ترین عاملی بوده که توانسته طی این مدت کوتاه ضربه‌ای سنگین به بازده کسب‌شده در این سهم بزند. فولاد خوزستان بر خلاف بسیاری از نمادهای موجود در بازار سهام طرح توسعه‌ای قابل توجه دارد و قرار است در راستای اهداف طرح جامع توسعه فولاد کشور ظرفیت آن از ۸/ ۳ میلیون تن در حال حاضر به ۶ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ برسد. به نظر می‌رسد بازار سرمایه و فعالان عموما تازه‌وارد آن در ماه‌های گذشته تنها به گسیل نقدینگی به این بازار اکتفا کرده‌اند و بدون آنکه توجهی به تفاوت شرکت‌ها داشته باشند صرفا با اقدام به خرید سهام سبب شده‌اند تا نمادها همچون «فخوز» نیز در شرایط ریزش بازار قربانی نگاهی جمعی به بازار سرمایه شوند.

نگاهی دقیق‌تر به این شرکت ۱۹ میلیارد سهمی حکایت از آن دارد که «فخوز» با دارا بودن ۲۴ درصد سهام شناور میانگین معاملاتی به حجم ۳۲/ ۵۳ میلیون سهم دارد که ارزش تقریبی ۲۳۵ میلیارد تومانی را شامل می‌شود. این در حالی است که در معاملات چهارشنبه تنها ۳۰ میلیون سهم به ارزش ۱۱۸ میلیارد تومان در این نماد معامله شده است که تفاوت معناداری با میانگین‌های ماهانه در حجم و قیمت معاملات دارد.

همچنین بررسی قیمت در این نماد حکایت از آن دارد که  نسبت قیمت به درآمد شرکت در ۱۲ ماه اخیر در حدود ۰۴/ ۲۲ واحد است و «فخوز» در حالی هفته جاری را آغاز می‌کند که نسبت قیمت به ارزش دفتری آن  با ثبت ۳/ ۹ واحد ۵/ ۲ واحد از متوسط بازار کمتر است. ضریب قیمت به فروش نیز در این شرکت ۴/ ۴ واحد است که در مقایسه با نسبت به میانگین ۵/ ۶ P/ S  واحدی صنعت و ۱۸/ ۸ واحدی بازار تفاوتی قابل توجه دارد که به نوبه خود نکته‌ای مثبت برای فولاد خوزستان به شمار می‌رود.