اصلاح گام به گام شاخص کانی‌های غیر فلزی

اکنون در گام اول از اصلاح از درجه ۴ میانی قرار داریم که با توجه به این موضوع که معمولا گام اول  اصلاح‌ها به صورت ریزشی و قیمتی است. بر این اساس رفتار کنونی بازار توجیه می‌شود .

بررسی اصلاحی که اکنون در آن قرار داریم یعنی موج ۴ میانی با اصلاح هم درجه خود یعنی موج ۲ میانی در می‌یابیم که بازار هنوز آماده شروع روند انگیزشی بعدی نیست و برای کامل کردن اصلاح حال حاضر بازار یعنی همان ۴ میانی از منظر زمانی باید مقدار بیشتری از زمان را صرف کند.  این بدان معناست که طی هفته‌های آینده بعد از اتمام این گام ریزشی برای چند هفته نمودار به صورت حاشیه‌ای حرکت می‌کند تا ریزموج‌های مورد نیاز برای کامل شدن این اصلاح را فراهم کند و از طرفی محرک‌های قیمتی بنیادین وارد صحنه شوند تا در موج ۵ از ۳ به سمت اهداف بالاتر برود. به نظر می‌رسد محرک اقتصادی نامبرده می‌تواند افزایش قیمت نرخ ارز باشد.

کگاز: از ۱۳ اسفند ماه ۹۸ که سقف ارتدکس خود را در قیمت ۳۰۰۰ تومان کامل کرد وارد محدوده متلاطم خود می‌شود.  در این محدوده پول‌های بزرگ  حضور ندارند و نمودار کندل‌های همپوشا با یکدیگر ایجاد می‌کند. اما از منظر موجی می‌تواند برای ۸-۶ هفته دیگر بین کف ۲۵۰۰ تا سقف ۳۸۰۰ تومان نوسان کند، سپس در امواج اصلاحی بالارونده خود به سمت محدوده ۸۰۰۰-۷۰۰۰ تومان می‌رود.

سفاسی: از ۹ تیر امسال از اصلاح چند ماهه خود خارج شد و رالی خوبی از قیمت ۵۸۰ تومان تا ۱۴۰۰ تومان به ثبت رساند، اکنون همزمان با ورود شاخص به اصلاح، این نماد نیز وارد فاز اصلاحی خود شده است، انتظار می‌رود گام ریزشی اصلاح فعلی تا محدوده ۱۰۰۰-۹۰۰ تومان تمام شود و برگشتی در موج «بی» خود داشته باشد و در بلند مدت در امواج انگیزشی بعدی به سمت محدوده ۲۵۰۰ خواهد رفت ولی فعلا زمان شروع موج انگیزشی بعدی نیست و نمودار در همین حوالی اصلاح زمانی خود را کامل می‌کند.

کقزوی: از منظر تکنیکال کلاسیک الگوی نموداری سرو شانه سقف خود را کامل کرده و در حال ریزش است و در حال حاضر علائمی مبنی بر تغییر وزن جریان سفارش‌ها از نزول به صعود در نمودار دیده نمی‌شود، سهم  برای خرید مناسب ارزیابی نمی‌شود.