این گام اصلاحی بسیار سریع بود؛ ولی توانست در فیبوی اصلاحی ۵۰ درصد از رشد قبلی و حمایت خط روند صعودی به مدار صعودی برگردد. اولین مقاومت برای شاخص این گروه حوالی ۷میلیون و ۵۴۰ هزار واحد است. به نظر می‌رسد در این نقطه با فشار عرضه روبه‌رو شود و به سمت خط روند صعودی و حمایت خود بازگردد در واقع حدودا ۱۰درصد اصلاح برای این گروه می‌توان متصور بود. در صورت عبور از مقاومت فعلی هدف بعدی سقف قبلی حوالی ۹ میلیون و ۸۸۸هزار و ۳۳۰ است.

شپنا

لیدر اصلی گروه پالایشگاهی بدون شک نماد شپنا است. این سهم به دلیل عرضه در صندوق دولتی دارا دوم و شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در کانون توجه اهالی بازار قرار گرفت و رشد بسیار خوبی را در بازه زمانی دوماهه تجربه کرد. بعد از اصلاح عمیق تا تراز فیبوناچی ۵۰ درصد دوباره وارد گام صعودی تازه‌ای شد که به نظر می‌رسد به مانند رشد قبل توان صعود ندارد. در هر صورت هدف بعدی سهم سقف قبلی حوالی ۵۳۰۰ تومان و حد ضرر ۳۱۵۰ تومان است.

شبندر

شبندر همانند شپنا با اصلاح عمیقی در طول دو هفته گذشته روبه‌رو شد. در حال حاضر با برگشت قیمتی وارد فاز صعودی شده است که به نظر می‌رسد نتواند به راحتی سقف قبلی خود را پس بگیرد. سقف قبلی و هدف میان مدت سهم ۶هزار و ۲۳۲ تومان است. حد ضرر برای این تحلیل نقطه برگشتی سهم؛ یعنی حوالی ۳۸۰۰ الی ۳۹۵۰ تومان خواهد بود.