منظور از اصلاح قیمت‌ها تشکیل روند نزولی در میان‌مدت و بلند‌مدت نیست، بلکه کاهش قیمت‌ها است. احتمال ادامه کاهش قیمت‌ها در هفته آینده نیز وجود دارد. فاز اصلاحی با شکست روند صعودی کوتاه‌مدت آغاز می‌شود. روند صعودی میان‌مدت گاه در این مرحله شکسته می‌شود و گاه شکسته نخواهد شد که در مورد شاخص صنعت سیمان هر دو اتفاق رخ داده است، بنابراین اصلاح شدید قیمتی را در این صنعت شاهد هستیم و در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها می‌توانیم به فاز ریزش وارد شویم. بنابراین برگشت به مدار صعود برای آن کمی سخت شده است و بسیاری از معامله‌گران هر افزایش قیمتی را فرصت خروج از بازار تلقی می‌کنند.

 روند صعودی بلند‌مدت به هیچ وجه در فاز اصلاحی شکسته نخواهد شد. تشکیل روند نزولی در کوتاه‌مدت تقریبا قطعی است و احتمال اصلاح بیشتر نیز در شاخص صنعت سیمان وجود دارد. با شکسته شدن این محدوده ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد و ادامه اصلاح قیمت ها، شاخص صنعت سیمان در هفته‌های آینده می‌تواند تا محدوده ۸ هزار و ۳۰۰ واحد اصلاح داشته باشد. دو محدوده ممکن است مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شوند که به آنها حمایت می‌گوییم. محدوده ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد و محدوده ۹ هزار و ۴۰۰ واحد را می‌توان به‌عنوان اعداد مهم حمایتی شاخص مورد مطالعه در هفته‌های آتی در نظر داشت. این محدوده‌های حمایتی هرکدام به نوبه خود، بسیار قدرتمند هستند و امید بسیار زیادی برای متوقف شدن اصلاح قیمت‌ها می‌باشند.

در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها و شکسته شدن محدوده خط روند صعودی بلند‌مدت به سمت پایین این صنعت از فاز اصلاحی خارج و به فاز نزولی وارد می‌شود که محدوده‌های ۷ هزار و ۵۰۰ واحد، ۶ هزار و ۸۵۰ واحد و ۶ هزار واحد ممکن است جلوی ریزش بیشتر قیمت‌ها را بگیرند.

با توجه به حضور در منطقه اشباع فروش که ناحیه‌ای است که بعد از چند روز متوالی کاهش قیمت به آن ناحیه می‌رسیم، احتمال پایان فاز اصلاحی نیز وجود دارد، هر چند از لحاظ تکنیکال در این مناطق فعلی حمایت خاصی نداریم، اما بسیاری از نمادهای تشکیل دهنده این شاخص اصلاح خود را تکمیل کرده‌اند و در صورت ادامه کاهش قیمت‌ها از فاز اصلاحی خارج شده و به فاز نزولی وارد می‌شوند که این موضوع برای معامله‌گران و تحلیلگران باعث ایجاد ترس شده است.  در صورتی که شاخص صنعت سیمان مسیر افزایشی را در پیش بگیرد، بعد از عبور از محدوده‌های مهم ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد می‌تواند به دنبال رسیدن به سقف قبلی یعنی محدوده ۱۴ هزار واحد باشد.

در صورت عبور شاخص صنعت سیمان از سقف قبلی خود، محدوده‌های ۱۵ هزار واحد، ۱۷ هزار واحد و ۱۹ هزار واحد می‌توانند مانع رسیدن به محدوده ۲۱ هزار و ۴۰۰ واحد شوند. توجه داشته باشید به دلیل اینکه شاخص صنعت سیمان در تاریخ خود هیچ‌گاه در این اعداد حضور نداشته، این محدوده‌ها از اعتبار چندانی برخوردار نیستند اما شیوه‌های آماری و تکنیکی برای محاسبه محدوده‌های مهم در این مواقع وجود دارد و اکثرا تحلیلگران جسور از آنها به‌عنوان محدوده‌های تحلیلی استفاده می‌کنند.  این اشخاص برای ترسیم خطوط تحلیلی خود به دنبال حداکثر یک یا دو تایید نشانه تکنیکی بدون در نظر گرفتن گذر زمان هستند، در مقابل تحلیلگران محافظه‌کار برای ترسیم خطوط تحلیلی حداقل دو نشانه تکنیکی یا گذر زمان را لحاظ می‌کنند.