پس از آن، شاخص مزبور وارد روند اصلاحی شده که از ۲۰ مرداد به این سو ادامه یافته است. همان‌طور که مشاهده می‌شود این شاخص پس از شکست کانال صعودی کوتاه مدتی به سمت پایین، وارد کانال قبلی شده و حتی به خط روند حمایتی آن نیز بازگشت زده که نشان از اعتبار الگوی تحلیلی است. با توجه به اهداف استاندارد در این الگو، شانس تداوم روند نزولی در شرایط فعلی بالا رفته است به‌طوری که انتظار افت هر چه بیشتر این شاخص تا نخستین مرز حمایتی مهم خود در محدوده ۱۹۰ تا ۱۹۳ هزار واحدی را می‌توان داشت. در صورت تحقق این سناریو، اگر این شاخص طی محدوده مذکور نتواند مورد حمایت قرار گیرد، با شکست مرز حمایتی به سمت پایین، می‌توان انتظار افت هر چه بیشتر تا محدوده ۱۴۵ تا ۱۴۸ هزار واحدی را داشت.

۱. قند ثابت خراسان با نماد قثابت: قیمت سهم قند ثابت خراسان طی حدود ۹ ماه اخیر در کانال صعودی نوسان داشته و تا قله تاریخی ۱۵,۴۶۸ تومانی در ۱۵ مرداد رشد داشته است. پس از آن قیمت سهم افت داشته و با افزایش عرضه‌ها، کانال صعودی را به سمت پایین شکسته است که با تثبیت قیمت‌ها زیر کانال مزبور، سیگنال فروش صادر شده است که هدف قیمتی ۷ هزار تومانی را به دنبال خواهد داشت. مگر اینکه با توجه به قرار گرفتن در مرز حمایتی مهم ۱۰ هزار تومانی کنونی، به آن واکنش مثبت نشان داده و قدرت خریداران در محدوده‌های فعلی بر فروشندگان برتری یابد. در صورت تحقق این سناریو، می‌توان انتظار رشد قیمت تا کف کانال صعودی یعنی محدوده قیمتی ۱۵ هزار تومانی را داشت.

۲. قند اصفهان با نماد قصفها :‌قیمت سهم قند اصفهان خط روند صعودی را به سمت پایین شکسته است که چنانچه زیر خط مزبور تثبیت شود به معنای صدور سیگنال فروش است. برای تثبیت زیر خط روند لازم است که حداقل سه کندل دیگر زیر خط مذکور دادوستد شود. در صورت افت قیمت، محدوده ۱۹,۷۱۹ تومانی مرز حمایتی مهمی برای سهم به شمار می‌رود که در صورت حمایت در محدوده مذکور می‌توان هدف قیمتی بالای ۳۰ هزار تومانی را در نظر گرفت و چنانچه حمایت مزبور به سمت پایین شکسته شود، شانس افت بیشتر قیمت تا محدوده ۱۵ تا ۵/ ۱۵ هزار تومانی تقویت خواهد شد.