شانس پایان اصلاح در نماد وسنا

در حال حاضر قیمت سهم سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران (نماد:‌وسنا) در تایم فریم روزانه به محدوده‌های حمایتی مهمی برخورد کرده است. خط روند صعودی یک و نیم ساله (خط آبی) با ۵ نقطه برخورد، محدوده حمایتی مهمی برای سهم به شمار می‌رود که انتظار می‌رود با برخورد قیمت سهم به آن، تقاضا تقویت شود. از طرفی، قیمت سهم با رسیدن به بالای قله تاریخی ۳۲۰۰ تومانی روند اصلاحی در پیش گرفته و داخل کانال نزولی سه ماهه نوسان داشته است. در حال‌حاضر قیمت سهم به کف کانال مزبور رسیده که همزمان با رسیدن به مرز حمایتی ۱۷۹۰ تومانی می‌توان انتظار تقویت تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران را داشت. همچنین اندیکاتور RSI در کف خط روند نزولی قرار گرفته است که با توجه به قرار گرفتن در ناحیه اشباع فروش، امیدواری‌ها در ارتباط با اتمام روند اصلاحی افزایش می‌یابد. به هر نحو، به نظر می‌رسد قیمت سهم پس از اصلاح تا محدوده ۸/ ۶۱ درصدی فیبوناچی و قرار گرفتن در محدوده‌های حمایتی قوی، در پایان روند نزولی خود قرار گرفته است که انتظار شکل‌گیری موقعیت‌های تازه سرمایه‌گذاری و بازگشت سهم به مدار صعودی در دسترس خواهد بود.

محدوده‌های حمایتی مهم در نماد رمپنا

نوسانات قیمتی سهم گروه مپنا (نماد: رمپنا) در تایم فریم روزانه در شکل زیر مشاهده می‌شود. طی تقریبا دو سال اخیر قیمت سهم داخل کانال صعودی نوسان داشته که در حال حاضر در کف کانال مزبور قرار گرفته است. با توجه به اینکه قیمت سهم به کف کانال مزبور در بیش از ۸ نقطه برخورد داشته است می‌توان اعتبار مدل را قابل اتکا تصور کرد و این به این معنی است که با رسیدن قیمت سهم به کف کانال، می‌توان انتظار بهبود تقاضا در محدوده‌های مزبور را داشت. از طرفی، خط قیمتی ۲۰۸۱ تومانی مرز حمایتی مهمی به شمار می‌رود که تطابق آن با کف کانال مرز حمایتی مهمی برای سهم ایجاد می‌کند. در اندیکاتورMACD خط مکدی (خط آبی) از ناحیه زیر صفر، خط سیگنال (خطر قرمز) را از پایین به بالا قطع کرده که به معنای صدور سیگنال خرید مکدی است. اندیکاتور RSI نیز با شکست سقف کانال نزولی (نقطه چین آبی) از محدوده اشباع فروش دور شده است که انتظار رشد قیمت سهام از محدوده‌های فعلی را محتمل‌تر می‌کند. به هر نحو، با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق می‌توان انتظار داشت که در محدوده‌های فعلی سمت تقاضا تقویت شود که در صورت بازگشت سهم به مدار صعودی، قیمت ۲۸۸۷ تومانی را می‌توان به‌عنوان هدف اول در نظر داشت که با شکست آن محدوده ۳۵۸۴ تومانی و سپس سقف کانال در دسترس قرار می‌گیرد.

تداوم روند خنثی در نماد وهور

قیمت سهم مدیریت انرژی امید تابان هور (نماد: وهور) پس از روند صعودی تقریبا یک و نیم ساله با رسیدن به بیشینه قیمتی ۵۲۰۰ تومانی، طی سه ماه اخیر روند خنثی داشته است.  قیمت این سهم سه بار برای شکست مقاومت مزبور تلاش کرده اما نتوانسته آن را به سمت بالا بشکد و سقف سه قلو در این محدوده تشکیل شده است. از طرفی، طی دوره اخیر نیز مرز ۳۶۲۰ تومانی محدوده حمایتی سهم محسوب شده که با هر بار رسیدن قیمت به آن، سمت تقاضا تقویت شده است. بر این اساس، تا زمانی که سهم نتواند مرز مقاومتی مهم فوق را به سمت بالا بشکند، نمی‌توان انتظار بازگشت سهم به مدار صعودی را داشت. در حال حاضر، قیمت سهم در محدوده حمایتی مهم خود قرار گرفته است و با توجه به اینکه در اندیکاتورMACD خط مکدی (خط آبی) در ناحیه زیر صفر، خط سیگنال (خطر قرمز) را از پایین به بالا قطع کرده است، از این رو می‌توان به تقویت قیمت در محدوده فعلی امیدوار بود که احتمالا تا سقف کانال خنثی تداوم خواهد داشت.