در صورت شکست آن به سمت پایین، انتظار برای افت بیشتر شاخص وجود خواهد داشت که در چنین شرایطی محدوده ۱۰۲ هزار واحدی محدوده حمایتی بعدی خواهد بود. از طرفی، به نظر می‌رسد نوسانات فعلی شاخص مواد دارویی در داخل کانال نزولی (خطوط نارنجی) قرار داشته است که با چند کندل نزولی دیگر به کف آن خواهد رسید که به این ترتیب محدوده حمایتی دیگری برای شاخص مذکور حاصل می‌شود.

همچنین، اندیکاتور RSI (خط آبی) در کف خط روند نزولی قرار گرفته است که انتظار برای حمایت در این محدوده تقویت می‌شود. اما در صورت شکست آن، می‌تواند تا ناحیه اشباع فروش کاهش داشته باشد که در این صورت انتظار افت بیشتر شاخص مواد دارویی از محدوده‌های فعلی را محتمل‌تر می‌سازد. در اندیکاتورMACD  نیز خط مکدی (خط آبی) به خط سیگنال (خط قرمز) از بالا به پایین برخورد داشته که با توجه به اینکه در ناحیه زیر صفر قرار گرفته است، انتظار می‌رود به عنوان نقطه حمایتی عمل کند اما در صورت شکست آن به سمت پایین می‌تواند به معنای کاهش بیشتر شاخص مزبور مد‌نظر قرار گیرد.  به هر نحو، به نظر می‌رسد شاخص مواد دارویی با توجه به قرار گرفتن در محدوده‌های حمایتی مذکور بتواند به صورت تدریجی مد نظر سرمایه‌گذاران قرار گیرد تا با فروکش کردن  هیجانات فروش به مدار صعودی بازگردد. اما از سویی، با توجه به هیجانات فروش در این گروه طی دادوستدهای اخیر و نوع کندل‌های ثبت شده انتظار می‌رود شاخص مواد دارویی نوسان منفی محدودی را طی روزهای آتی تجربه کند تا در محدوده بالای ۱۰۲ هزار واحدی به تعادل نسبی برسد. البته در صورت شکست محدوده حمایتی مزبور روند نزولی می‌تواند شدت بیشتری یابد.

۱. شانس رسیدن به تعادل در نماد دیران

نوسانات قیمتی سهم ایران دارو (نماد: دیران) در تایم فریم روزانه در شکل زیر مشاهده می‌شود. از ابتدای سال جاری سهم با افزایش قیمت همراه بوده که با رسیدن به قله تاریخی ۴۳۷۴ تومانی در ابتدای مرداد ماه، روند نزولی آغاز شده است. در حال حاضر سهم با اصلاح نزدیک به ۶۱ درصدی به محدوده قیمتی خود در ابتدای سال نزدیک شده است. نوسانات سهم از ۵ مرداد ماه به این‌سو داخل کانال نزولی قرار داشته و با شکست دو محدوده حمایتی مهم خود، به خط حمایتی مهم ۱۷۰۰ تومانی نزدیک شده است. انتظار می‌رود قیمت سهم در محدوده حمایتی مزبور همزمان به کف کانال نزولی رسیده باشد که در چنین شرایطی با افزایش تقاضا می‌تواند همراه شود. اندیکاتور RSI نیز با نزدیک شدن به محدوده حمایتی (نقطه‌چین نارنجی) در محدوده اشباع فروش قرار داشته است که انتظار رشد قیمت سهام از محدوده‌های فعلی را محتمل‌تر می‌سازد. در اندیکاتورMACD  خط مکدی (خط آبی) از ناحیه زیر صفر، خط سیگنال (خط قرمز) را از بالا به پایین قطع کرده است و در حال حاضر به خط سیگنال نزدیک می‌شود که در صورت شکست آن به سمت بالا، به معنای صدور سیگنال خرید مکدی است. به هر نحو، با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق می‌توان انتظار داشت قیمت سهم با نوسان منفی در دادوستدهای آتی به محدوده حمایتی ۱۷۰۰ تومانی نزدیک شود که می‌تواند در این محدوده با افزایش سمت تقاضا همراه شود.

۲. شانس تقویت قیمت در نماد داسوه

قیمت سهم دارو اسوه (نماد: داسوه) پس از روند صعودی تقریبا یک و نیم ساله با رسیدن به بیشینه قیمتی ۶ هزار تومانی، طی دو ماه و نیم اخیر روند نزولی داشته است. قیمت سهم از اواسط مرداد در یک کانال نزولی نوسان داشته و در حال حاضر به مرز حمایتی مهم ۲۵۰۰ تومانی نزدیک شده است. انتظار می‌رود با چند کندل منفی دیگر، قیمت سهم همزمان به کف کانال نزولی و خط حمایتی مذکور برخورد کند و با واکنش مثبت به آن سمت تقاضا تقویت شود. از طرفی، در اندیکاتورMACD  خط مکدی (خط آبی) در ناحیه زیر صفر، خط سیگنال (خط قرمز) را از پایین به بالا قطع کرده است که به معنای صدور سیگنال خرید مکدی است. از این رو می‌توان به تقویت قیمت در محدوده فعلی امیدوار بود که احتمالا تا محدوده مقاومتی ۳ هزار تومانی ادامه خواهد داشت.