این صورت‌های مالی توسط مدیریت مالی شرکت مذکور در سایت کدال (codal.ir) بارگذاری می‌شود و مسوولیت صحت و سقم این صورت‌های مالی با مدیریت شرکت مذکور است.  هر شرکتی که در بازار سرمایه پذیرفته می‌شود ملزم به افشای اطلاعات مالی خود به‌صورت منظم است. شرکت ملزم است هر سال، هر شش ماه و هر سه ماه، ترازنامه، صورت سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد را منتشر کند. با این شرط که صورت‌های مالی شش ماهه و سالانه حسابرسی شوند.  صورت‌های مالی حسابرسی شده، قابل اتکا‌تر هستند زیرا یک شرکت حسابرس مستقل خارج از شرکت که معتمد سازمان بورس اوراق بهادار هستند، صورت‌های مالی را بررسی و نظر مستقل خود را ارائه می‌کنند. موضوع شایان ذکر این است که صورت‌های مالی، وضعیت مالی شرکت را دقیقا در زمان و لحظه‌ای که تهیه آنها به اتمام می‌رسد نشان می‌دهد. مثلا صورت مالی منتهی به اسفند ۹۸ شرکت، وضعیت شرکت را دقیقا و فقط درپایان اسفند ۹۸ نشان می‌دهد.

ترازنامه یک شرکت در سه بخش: دارایی، بدهی و سرمایه وضعیت مالی شرکت را نشان می‌دهد. میزان دارایی و نحوه چینش دارایی در طبقات مختلف دارایی شرکت در سمت راست ترازنامه نشان داده می‌شود. مقدار و محل بدهی‌های شرکت در سمت چپ، بالای ترازنامه ثبت می‌شود و مقدار و عناصر تشکیل‌دهنده حقوق صاحبان سهام در سمت چپ پایین آن نشان داده می‌شود.

صورت سود و زیان، صورت مالی‌ای که بیشتر مورد توجه تحلیلگران و سرمایه‌گذاران است، در سه بخش ارائه می‌شود. قسمت اول: سود ناخالص، قسمت دوم: سود عملیاتی و در نهایت سود خالص و درآمد هر سهم در بخش سوم و آخر صورت سود و زیان نمایش داده می‌شود. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چطور در صورت مالی از درآمد و فروش یک شرکت به درآمد هر سهم می‌رسیم.