میانگین ارزش ۳۰ روزه شسپا نیز حدود ۱۳ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان بوده است. تولید نفت سپاهان شامل طیف گسترده‌ای از فرآورده‌های روانکار اعم از انواع روغن‌های موتوری بنزینی، دیزلی، گازسوز، روغن‌های دنده خودرو، روانکارهای صنعتی و همچنین گریس و ضدیخ می‌شود. این شرکت برخلاف سایر تولیدکنندگان روانکار در زمره شرکت‌های صادرات‌محور طبقه‌بندی می‌شود که مستقیما از قیمت جهانی فرآورده‌های نفتی متاثر است.

پالایشگاه شرکت نفت سپاهان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان روغن پایه و فرآورده‌های حوزه روانکار کشور با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن روغن پایه و حدود ۷۰۰ هزار تن انواع فرآورده‌های روانکاری و محصولات جانبی است که در مرکز کشور و در استان اصفهان واقع شده است. شسپا قرار است به تازگی از محصول جدید روغن موتور مگلوب که با استانداردهای روز دنیا به تولید رسیده رونمایی کند. طبق گزارش‌های مندرج در سامانه کدال شرکت نفت سپاهان به ۳ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان درآمد رسید که نسبت به ۷ ماه سال گذشته حاکی از افزایش ۱۴ درصدی است. گزارش سایر شرکت‌های روانکار حاکی از آن است که به‌طور کلی، نرخ فروش روانکار در شسپا بالاتر از شرانل است.

شرکت‌های روانکار در تاریخ ۱۷ آبان ماه سال جاری با انتشار اطلاعیه‌ای در کدال در محصولات بنزینی و دیزلی به ترتیب ۴۰ و ۵۳ درصد مجوز افزایش نرخ دریافت کردند. میزان فروش ماهانه شرکت در مهر ماه امسال ۷۳۲ میلیارد تومان بوده است که نسبت به شهریور ماه ۹۹ رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. مقایسه فروش شرکت در مهر ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان فروش شرکت ۱۳۸ درصد افزایش یافته است. میزان فروش داخلی شرکت در ماه مهر مبلغ بیش از ۲۴۷ میلیارد تومان بوده که رشد یک درصدی را نسبت به شهریور ۹۹ نشان می‌دهد. بیشترین میزان فروش داخلی شرکت در مهر ماه امسال، انواع روانکار به مبلغ ۲۱۹ میلیارد تومان بوده است. فروش صادراتی شرکت در مهرماه امسال مبلغ ۴۹۴ میلیارد تومان بود که نسبت به شهریور ماه ۹۹ رشد ۴۱ درصدی داشته است. بیشترین میزان فروش صادراتی شرکت در مهر ماه امسال، انواع روانکار به مبلغ ۴۵۳ میلیارد تومان بوده است.

شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای مهر ماه۹۹ در مجموع مبلغ ۳۱۷۲ میلیارد تومان فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۱۳ درصدی داشته است. تحلیل‌های بنیادی کارشناسان نشان می‌دهد در صورت تحقق مفروضات در سال ۱۳۹۹، شرکت نفت سپاهان، ۱۴۰۰ میلیارد تومان سود شناسایی خواهد کرد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۸، ۴۲ درصد رشد خواهد داشت. براین اساس گفتنی است شرکت در حال آماده‌سازی مراحل افزایش سرمایه است. در همین راستا پیش تر مدیرعامل شسپا گفت: ما دارایی‌های شرکت را تجدید ارزیابی کردیم. کار کارشناسی هم انجام شده و گزارش‌ها هم ظرف یکی دو هفته آینده به دست شرکت خواهد رسید؛ احتمالا از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت بتوانیم تا ۵۰۰ درصد افزایش سرمایه داشته باشیم که امیدوارم این اتفاق بیفتد.