طبق برآورد انجام شده توسط شرکت در سال ۹۵؛ ظرفیت تولید متانول در ایران حدود ۵ میلیون تن است که پتروشیمی زاگرس بین ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز داخل و حدود ۳درصد نیاز خارج را از این طریق تامین می‌کند شرکت گروه گسترش نفت وگاز پارسیان با مالکیت ۹/ ۳۳درصد، گروه پتروشیمی تابان فردا با مالکیت ۱۶/ ۱۹درصد، گروه صنعتی شیمی پوشینه با مالکیت ۷۸/ ۱۷درصد، شرکت الیاف صنعتی مروارید با مالکیت ۸۸/ ۱۵درصد و شرکت صنعت مروارید ارم با مالکیت ۹۶/ ۱درصد سهام زاگرس در دایره عمده سهامداران شرکت محسوب می‌شوند.

پتروشیمی زاگرس در گزارش ماهانه آبان ۱۶۳۵ میلیارد تومان فروش محقق کرد که نسبت به ماه گذشته بدون تغییر بوده ولی نسبت به متوسط ۷ ماه گذشته ۷۰ درصد بیشتر است. از مهر با افزایش نرخ جهانی متانول مبلغ فروش شرکت رشد قابل‌توجهی داشته است. همگام با افزایش نرخ فروش شرکت تناژ ماهانه فروش خود را در دو ماه اخیر ۱۵ درصد نسبت به نیمه اول سال افزایش داده است. نرخ فروش متانول صادراتی در آبان ۲۰ درصد نسبت به مهرماه و ۸۲ درصد نسبت به میانگین نیمه اول سال‌جاری بیشتر است. در مجموع ۸ ماه منتهی به آبان، زاگرس ۸۳۸۹ میلیارد تومان فروش محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ فروش متانول صادراتی شرکت در آبان ۵۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو بوده است که با متوسط دلار نیما در آبان (۲۶۱۰۰ تومان) شرکت هر تن متانول خود را ۲۲۲ دلار به فروش رسانده است. نرخ فروش ریالی متانول صادراتی شرکت نسبت به ماه گذشته ۲۱ درصد و نسبت به میانگین ماه‌های گذشته ۸۱درصد رشد داشته است.

شرکت پتروشیمی زاگرس در ۶ ماه منتهی به شهریور ٩٩ نیز توانست برای هر سهم ١٠٨١تومان سود حسابرسی شده محقق کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢۶درصد رشد داشته است. در این دوره سود عملیاتی با ٢١ درصد رشد به ٢۵۶٧ میلیارد تومان رسید. همچنین سود خالص محقق شده ٢۵٩۵ میلیارد تومان بود. تحلیل کارشناسان بازار سرمایه نشان می‌دهد پتروشیمی زاگرس با فرض تولید ۲۳۲/ ۴ میلیون تن در سال‌جاری توانایی ساخت سود ۲۶۰۰ تومانی به ازای هر سهم را خواهد داشت که نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۱۲درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس مفروضات این تحلیلگران و با احتساب نرخ دلار ۲۴ هزارتومانی و نرخ متانول متوسط ۲۵۰ دلاری، این احتمال وجود دارد که شرکت در سال ۱۴۰۰ توانایی ساخت سود ۳۵۸۰ تومانی را به ازای هر سهم خواهد داشت. این سهم با P/ E Forward=۵.۳ یکی از نمادهای جذاب گروه پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری با دید میان‌مدت و بلندمدت است.