فروش شرکت در ۶ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۶۱درصدی همراه شده و همچنین شرکت توانسته است با افزایش حاشیه سود، سودآوری خود را نسبت به پارسال ۸۷ درصد افزایش دهد. شرکت در ۶ ماهه با سرمایه جدید ۸۹ میلیارد تومانی، به ازای هر سهم ۱۶۲۴ ریال سود محقق کرد که البته سود تقسیمی زیرمجموعه‌ها نیز در این دوره شناسایی شده است. با وضعیت موجود شرکت می‌تواند برای کل سال ۹۹ به ازای هر سهم سود حدودی ۳۳۰۰ ریال را شناسایی کند. اگر فرض کنیم دلار ۴۲‌هزار ریالی برای واردات مواد موثره کل صنعت دارو به دلار نیمایی ۲۵۰‌هزار ریالی تبدیل شود و همچنین در این زمینه افزایش نرخ فروش متناسب با افزایش هزینه‌ها توسط سازمان غذا و دارو انجام شود به‌طوری که حاشیه سود ناخالص به‌طور تقریبی ثابت بماند، سود هر سهم شرکت در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۵۰۰ ریال خواهد بود و در سال ۱۴۰۱ نیز با دلار نیمایی ۳۰۰‌هزار ریالی، به ازای هر سهم حدود ۱۰‌هزار ریال برآورد سود می‌شود.

زیر مجموعه‌ها‌

شرکت زاگرس فارمد پارس در سال ۹۸ توانست بعد از چند سال، زیان انباشته را پوشش دهد و ‌به‌رغم رشد سودآوری خوب، سود تقسیمی پایینی به همراه داشت که بالطبع داروسازی رازک به‌عنوان سهامدار ۴۹ درصدی نیز تاثیر مثبت کمی از این شرکت گرفت که در این مورد از امسال شاهد تقسیم سود حداکثری زاگرس فارمد خواهیم بود که تاثیر خود را در صورت مالی سال ۱۴۰۰ رازک نشان خواهد داد. همین مورد در مورد داروسازی زهراوی نیز به‌طور مشابه در حال رقم خوردن است و احتمالا از سال آینده با حذف دلار ۴۲۰۰۰ ریالی شاهد شروع تقسیم سود اندک زهراوی خواهیم بود و البته سال ۱۴۰۱ به‌طور کامل زهراوی تقسیم سود خواهد داشت که اثرات آن در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ رازک نمایان خواهد شد.

میانگین نسبت P/ E تاریخی داروسازی رازک ۷/ ۸ واحد بوده است که با محاسبه سود‌آوری برای سال‌های بعد و تقسیم سود حداکثری، P/ E تحلیلی این سهام برای سال ۱۴۰۰ حدود ۵ واحد محاسبه می‌شود که عدد جذابی برای صنعت دارو به‌شمار می‌رود و همان‌طور که عرض شد از سال ۱۴۰۱ نیز با اضافه‌شدن تقسیم سود زهراوی، سودآوری رازک برای سال سال‌های ۱۴۰۱ و مخصوصا ۱۴۰۲ نیز افزایش خواهد یافت.