مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالاً عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی و افزایش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی در روند صعودی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران به جمع آوری سود ناشی از افزایش قیمت‌ها می‌پردازند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر عرضه‌کنندگان زیاد، ممکن است تقاضا‌کننده سهام نیز از خرید اجتناب کند و به نوعی در منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز تقریبا متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان افزایش قیمت‌ها باشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت بالا با حجم زیاد می‌توانند به سطوح حمایتی تبدیل شوند.

اگر قبل از رسیدن به هدف پرده اول سناریوی افزایشی یا قبل از آن، شاخص صنعت کاشی و سرامیک به هر دلیلی از جمله حضور در منطقه اشباع خرید، روند نزولی را در پیش بگیرد تا محدوده ۶۰ هزار واحد که هدف پرده اول است هنوز احتمال حرکت در مسیر سناریوی افزایشی بیشتر از حرکت در مسیر سناریوی کاهشی است، البته دو محدوده خط روند صعودی میان و کوتاه مدت نواحی قدرتمند حمایتی هستند و می‌توانند مانع کاهش شاخص سرامیک شوند. در صورت شکسته شدن سطح ۶۰ هزار واحد به سمت پایین وارد مرحله دوم اصلاح قیمت خواهیم شد. در این پرده انتظار کاهش تا محدوده ۵۵ هزار واحد را داریم. پرده‌های سوم و چهارم سناریوی کاهش قیمت‌ها فعلا شانس زیادی ندارند.

مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی و کاهش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند نزولی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران بلند‌مدت بازار در سهم حضور دارند و اکثر سفته‌بازان در این نقطه از سهم خارج شده‌اند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر احتمال تقاضای زیاد، ممکن است عرضه‌کننده سهام نیز از فروش اجتناب کند و به نوعی در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز تقریبا متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان کاهش قیمت هاباشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت پایین با حجم زیاد می‌توانند به سطوح مقاومتی تبدیل شوند. سناریو‌های دیگر نیز برای شاخص صنعت کاشی و سرامیک می‌توان متصور بود که احتمال به وقوع پیوستن آنها در کوتاه مدت کم است یا اینکه ابتدا باید یکی از این چهار سناریو رخ دهد تا به سناریوهای بعدی بپردازیم. این مراحل بعد از شکسته شدن خط روند صعودی کوتاه مدت اتفاق می‌افتند و در قالب ریزش قیمت‌ها توجیه می‌شوند. دو سطح حمایتی ۵۲ هزار واحد و ۴۷ هزار و ۳۵۰ واحد می‌توانند از رسیدن به هدف ۴۴ هزار واحد جلوگیری کنند.