با توجه به کلیت بازار و با شکسته شدن خط روند صعودی کوتاه‌مدت به سمت پایین، به نظر می‌رسد، احتمال وقوع سناریوی کاهش قیمت در نمادهای این صنعت قوت گرفته است.

سناریوی کاهش قیمت این شاخص می‌تواند در سه پرده بررسی شود. در پرده اول شاخص می‌تواند تا محدوده ۲۶۸ هزار واحد، کاهش پیدا کند، محدوده ۳۰۰ هزار واحد به‌عنوان محدوده تقریبا قدرتمند حمایتی می‌تواند مانعی بر سرراه رسیدن به این هدف قیمتی باشد. در پرده دوم فعالان بازار وارد فاز فروش هیجانی شده و ممکن است این شاخص را وارد مرحله ریزش جدیدی تا محدوده ۱۸۵ هزار واحد کند، دو سطح حمایتی ۲۴۵ هزار واحد و ۲۰۸ هزار واحد، توانایی ایستادگی در مقابل این عرضه‌ها را دارند. پرده سوم به محدوده‌های کمتر از ۱۸۵ هزار واحد می‌پردازد که فعلا احتمال اتفاق افتادن آن در ابهام وجود دارد و نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد.

مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی و کاهش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند نزولی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران بلند‌مدت بازار در سهم حضور دارند و اکثر سفته‌بازان در این نقطه از سهم خارج شده‌اند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر احتمال تقاضای زیاد، ممکن است عرضه‌کننده سهام نیز از فروش اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز تقریبا متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان کاهش قیمت‌ها باشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت پایین با حجم زیاد می‌توانند به سطوح مقاومتی تبدیل شوند.

اگر بعد از رسیدن به هدف پرده اول سناریوی کاهشی یا قبل از آن، شاخص صنعت خودرو به هر دلیلی از جمله حضور در منطقه اشباع فروش، به مدار کاهش قیمت‌ها برگردد، مرحله اول از سناریوی افزایش قیمت‌ها با هدف ۴۳۰ هزار واحد رخ خواهد داد. در این پرده دو منطقه مقاومتی ۳۴۵ هزار واحد و ۳۹۵ هزار واحد، ممکن است مانع افزایش بیشتر شاخص خودروسازها شوند. در پرده بعد و در صورت عبور از هدف قیمتی مرحله اول، شاخص خودرو با عبور از سه سطوح مقاومتی ۴۹۰ هزار واحد، ۵۴۰ هزار واحد و ۵۷۹ هزار و ۵۰۰ واحد به دنبال فتح قله قبلی و هدف ۶۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد است. این دو مرحله از سناریوی افزایشی تقریبا قابل دسترس هستند. در پرده سوم شاخص صنعت خودرو به دنبال فتح قله‌های جدید و محدوده‌های بیشتر از ۶۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد است که فعلا نمی‌توان به‌طور دقیق در مورد آنها صحبت کرد.

مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی و افزایش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند صعودی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران به جمع‌آوری سود ناشی از افزایش قیمت‌ها می‌پردازند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر عرضه‌کنندگان زیاد، ممکن است تقاضا‌کننده سهام نیز از خرید اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز تقریبا متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان افزایش قیمت‌ها باشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت بالا با حجم زیاد می‌توانند به سطوح حمایتی تبدیل شوند.