در پرده اول از سناریوی کاهشی که محتمل‌ترین اتفاقی است که می‌تواند رخ دهد، شاخص بعد از عبور از خط روند صعودی بلند‌مدت و شکستن سطح حمایتی ۶۴ هزار واحد به هدف ۵۸ هزار واحد می‌رسد. در کف قبلی شاخص ۳۰ شرکت که همان هدف مرحله اول ریزش قیمت‌ها است، ممکن است تقاضا برای خرید سهام شرکت‌های فعال در این شاخص افزایش یابد. بنابراین به احتمال زیاد شاخص در مسیر پرده اول از سناریوی افزایشی حرکت خواهد کرد. اما در صورتی که فشار تقاضا بر تقاضای ایجاد شده غلبه کند، فاز دوم ریزش قیمت‌ها آغاز می‌شود. در این مرحله هدف قیمتی شاخص منطقه ۳۹ هزار واحد است و دو ناحیه تقریبا قدرتمند و مهم حمایتی ۵۱ هزار واحد و ۴۵ هزار و۷۰۰ واحد می‌توانند مانع رسیدن شاخص به هدف قیمتی این پرده از سناریوی کاهشی شوند. پرده سوم از سناریوی کاهشی به محدوده‌های کمتر از ۳۹ هزار واحد می‌پردازد که در جای خود در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی و افزایش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی در روند صعودی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران به جمع‌آوری سود ناشی از افزایش قیمت‌ها می‌پردازند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر عرضه‌کنندگان زیاد، ممکن است تقاضا‌کننده سهام نیز از خرید اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع خرید که بعد از چند روز تقریبا متوالی افزایش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان افزایش قیمت‌ها باشد. البته تمامی محدوده‌های مقاومتی و اهداف قیمتی، در صورت شکسته شدن به سمت بالا با حجم زیاد می‌توانند به سطوح حمایتی تبدیل شوند.

هنوز شکسته شدن خط روند صعودی بلند‌مدت به سمت پایین تایید نشده است، بنابراین ممکن است در محدوده‌های فعلی تقاضا برای سهم‌های بزرگ افزایش یابد و اولین پرده از سناریوی افزایشی با هدف ۹۰ هزار واحد آغاز شود. ضمنا این مرحله از سناریوی افزایشی می‌تواند بعد از برخورد به حمایت ۶۴ هزار واحد یا حتی سطح ۵۸ هزار واحد نیز آغاز شود. در این پرده دو محدوده ۷۸ هزار و ۵۰۰ واحد و ۸۳ هزار واحد به‌عنوان مقاومت نقش بازی خواهند کرد و توانایی جلوگیری از افزایش قیمت را دارند. عبور از محدوده‌های مقاومتی ذکر شده در پرده اول و همچنین شکستن هدف قیمتی ۹۰ هزار واحد بسیار سخت به نظر می‌رسد، بنابراین احتمال ورود شاخص به پرده دوم از سناریوی افزایشی کم است. در این مرحله این شاخص با عبور از محدوده‌های مقاومتی ۹۵‌هزار واحد و ۱۰۰ هزار واحد به دنبال فتح قله قبلی یعنی سطح ۱۰۵ هزار واحد است. رسیدن به سقف قبلی بسیار دشوار است، بنابراین اتفاق افتادن دو پرده بعدی از سناریوی افزایشی فعلا بعید به نظر می‌رسد.

مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی و کاهش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند نزولی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران بلند‌مدت بازار در سهم حضور دارند و اکثر سفته‌بازان در این نقطه از سهم خارج شده‌اند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر احتمال تقاضای زیاد، ممکن است عرضه‌کننده سهام نیز از فروش اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز تقریبا متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان کاهش قیمت‌ها باشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت پایین با حجم زیاد می‌توانند به سطوح مقاومتی تبدیل شوند.