در هفته آینده احتمال ادامه کاهش قیمت‌ها در قالب پرده اول از سناریوی کاهشی و با هدف یک میلیون و ۳۶۵ هزار واحد محتمل است. البته با برخورد به این محدوده قیمتی یا حتی از محدوده‌های فعلی می‌توان امید به افزایش قیمت‌ها را داشت. با توجه به شرایط بازار و عرضه‌های هیجانی بازگشت به مدار ریزش قیمت‌ها در قالب پرده دوم و سوم دیگر دور از دسترس نیست. در مرحله اول می‌توان انتظار داشت شاخص کل تا محدوده‌های یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد که هدف پرده دوم از سناریوی کاهشی است، ریزش داشته باشد. در این پرده، ممکن است، محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد، به‌عنوان حمایت نقش خوبی  ایفا کند. احتمال دارد با خبری غیرمنتظره یا تصمیم اقتصادی کلان که به ضرر بازار سرمایه باشد، پرده سوم که با فروش هیجانی بسیار زیادی همراه است، اتفاق بیفتد. در این مرحله شاخص کل ممکن است تا سطوح یک میلیون واحد نیز ریزش داشته باشد که محدوده‌های حمایتی بسیار قدرتمندی از جمله یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد می‌توانند از رسیدن به این هدف جلوگیری کنند. پرده چهارم از سناریوی کاهشی به سطوح کمتر از یک میلیون واحد برای شاخص می‌پردازد که فعلا نمی‌توان در مورد آن اظهارنظر کرد.

مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی و کاهش قیمت‌ها باشند. از طرفی سطوحی که به‌عنوان هدف قیمتی، در روند نزولی معرفی می‌شوند، مناطقی هستند که در آن معامله‌گران بلند‌مدت بازار در سهم حضور دارند و اکثر سفته‌بازان در این نقطه از سهم خارج شده‌اند، بنابراین در این محدوده‌ها علاوه بر احتمال تقاضای زیاد، ممکن است عرضه‌کننده سهام نیز از فروش اجتناب کرده و به نوعی در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز تقریبا متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، حضور داریم. همین موضوع ممکن است نقطه پایان کاهش قیمت‌ها باشد. البته تمامی این محدوده‌ها در صورت شکسته شدن به سمت پایین با حجم زیاد می‌توانند به سطوح مقاومتی تبدیل شوند.

اگرچه نشانه‌های نزولی در نمودار شاخص کل بیشتر از نشانه‌های صعودی است ولی هنوز شاخص کل در یک بلاتکلیفی خاص قرار دارد و ممکن است در هر لحظه با تصویب یک قانون جدید یا نوشتن یک دستورالعمل منطقی یا غیرمنطقی کفه ترازو به سمت تقاضا‌کنندگان سنگین‌تر شود. البته این موضوع از ریسک‌های بسیار بزرگ بازار است و سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه ایران علاوه بر دانش‌های علمی در زمینه تحلیل تکنیکال و بنیادی با ریسک‌هایی همچون ریسک تصمیم‌های سلیقه‌ای ناظر بازار، ریسک قوانین یک‌شبه و ریسک دستورالعمل‌های غیرکارآ‌ مواجه هستند. نحوه محاسبه و مقابله با این نوع ریسک‌ها در هیچ کتابی نوشته نشده است. به هر ترتیب افزایش قیمت‌ها می‌تواند در چهار مرحله اتفاق بیفتد. در پرده اول از سناریوی افزایشی، هدف شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد خواهد بود. بسیاری از خریداران امروز بازار با رسیدن شاخص کل به این محدوده به دسته فروشندگان ملحق خواهند شد. سطح مقاومتی یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد می‌تواند مانع رسیدن شاخص به هدف قیمتی این مرحله شود. بعد از عبور شاخص از محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد، مرحله دوم از سناریوی افزایشی آغاز خواهد شد. در این پرده، با ایجاد تقاضای بیشتر در سهام شرکت‌ها، شاخص کل ممکن است تا محدوده‌های یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد افزایش پیدا کند. در سطح یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحد احتمالا بعضی از خریداران سطوح پایین‌تر که احتمالا از پرده اول یا ابتدای پرده دوم وارد بازار شدند و به سرمایه‌گذاری خود اطمینان کافی ندارند، به‌عنوان عرضه‌کننده ظاهر شده و شناسایی سود کنند. این محدوده به‌عنوان سطح مقاومتی بسیار مهمی در پرده دوم افزایش قیمت‌ها معرفی می‌شود. از نظر آماری، احتمال رخ دادن دو پرده اول از سناریوی افزایشی محتمل‌تر از دو پرده دیگر است. در پرده سوم، شاخص به دنبال فتح قله قبلی است که سطح قیمتی ۲ میلیون واحد، به‌عنوان مقاومت می‌تواند مانع رسیدن شاخص به سقف قبلی شود. مرحله چهارم، به بعد از عبور شاخص از سطح سقف قبلی یعنی محدوده ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد می‌پردازد که در کوتاه‌مدت نمی‌توانیم به‌طور دقیق در مورد آن صحبت کنیم.