شاخص کل گروه زراعت در ابتدای امسال ۱۲۷,۳۱۰ واحد بود که با موج صعودی قوی تا اوایل مرداد به ۳۳۹,۱۹۲ واحد رسید و زودتر از شاخص کل و به تبعیت از آن وارد فاز اصلاحی عمیقی شد به‌طوری‌که تا تاریخ ۲۱ آبان‌ماه سال جاری می‌توان گفت تمام رشد خود را از دست داد.

شاخص گروه با رسیدن به سطوح حمایتی۱۲۷,۳۰۰ واحد ابتدای سال و همچنین افزایش نرخ ۵۵ درصدی شیر خام از هر کیلو ۲۹هزار ریال به ۴۵هزار ریال مجددا موجب تقویت تقاضا و استقبال خریداران قرار گرفت. به‌طوری‌که تا تاریخ ۲۳ دی ماه روند صعودی خوبی در اوج نا امیدی بازار داشت. شاخص گروه با تکمیل الگوی سقف دوقلو، واگرایی منفی با کندل پوشانی قوی حمایت ایستاتیک ۱۹۴,۰۹۵ را از دست داد ودر پایان معاملات روز گذشته به حمایت ایستاتیک و ابرکومو سنکو اسپن رسیده است. انتظار داریم با توجه به افت قیمت حدود ۵۰ درصد قیمت‌ها از سقف تاریخی و رسیدن به سطوح حمایت‌های ایستاتیک و فیبو قدرت فروشندگان کاهش یافته و گروه متعادل شود. در کل با توجه به وضعیت نزولی اندیکاتورها macd و Rsi و پوزیشن تنکانسن و کیجونسن رشد خاصی را برای گروه در حال حاضر متصور نیستم. سطوح حمایتی مهم ۱۸۸,۴۲۰ و ۱۸۸,۶۸۶ و مقاومت جدی در مسیر صعود ۲۱۲,۷۰۰ خواهد بود. شاید در نگاه سرمایه‌گذاران برای کوتاه مدت این گروه در حال حاضر جذاب و مطلوب نباشد مگر برای کسانی که به دنبال نوسان‌گیری روزانه هستند.در حال حاضر با بررسی وضعیت نمادهای گروه برای سرمایه گذاران کوتاه مدت زفکا، زکشت، زدشت و زکوثرو زملارد را می‌توان مورد بررسی قرار داد.

برای سرمایه‌گذاری بلند مدت دراین گروه حتما بررسی وضعیت گروه، بنیادی، حاشیه سود،چارت و گزارش‌های شرکت‌ها که راهی کدال می‌شود توصیه اکید می‌شود.