در صورتی که عکس‌العمل به این میانگین متحرک در حدی باشد که خط روند نزولی کوتاه‌مدت به سمت بالا شکسته شود می‌توان منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها در قالب روند صعودی بود. این اتفاق توجه معامله‌گران و تحلیلگران را به صنعت رایانه جلب خواهد کرد و آنها با حساسیت بیشتری نوسانات این صنعت را دنبال می‌کنند. حضور قیمت در بالای چهار میانگین متحرک ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ روزه امیدها را نسبت به افزایش قیمت‌ها در حد معقولی نگه داشته است. البته میانگین‌های متحرک ۱۰، ۳۰، ۵۰ و ۶۰ روزه می‌توانند به‌عنوان مقاومت، مانع افزایش قیمت‌ها شوند.

میانگین متحرک به‌عنوان یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین اندیکاتورهای تکنیکال، پایه و اساس بسیاری از تحلیل‌های تکنیکال است. به بیان ساده می‌توان گفت این اندیکاتور میانگینی از داده‌های اصلی روزانه (معمولا قیمت آخرین معامله) است. میانگین‌های متحرک یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند و نمی‌توان از آنها برای پیش‌بینی حرکات قیمت استفاده کرد، چون این اندیکاتور دنباله‌روی اطلاعات است. بنابراین همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید که نمی‌توان به وسیله میانگین‌های متحرک آینده بازار را پیش‌بینی کرد.

با توجه به حضور بعضی از شاخص‌های تکنیکال در نزدیکی منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم، احتمال حرکت افزایشی برای شکستن خط روند نزولی کوتاه‌مدت به سمت بالا وجود دارد. امید به کامل شدن پرده اول از سناریوی افزایش قیمت‌ها، تا محدوده‌های ۷۰ هزار و ۸۵۰ واحد زمانی به حداکثر خود می‌رسد که محدوده خط روند نزولی کوتاه‌مدت به سمت بالا شکسته شود. از فاز دوم به بعد، افزایش قیمت‌ها در قالب روند صعودی توجیه می‌شود. در این مرحله شاخص با عبور از مناطق مقاومتی ۷۴ هزار و ۵۰۰ واحد و ۷۹ هزار و ۸۰۰ واحد به دنبال هدف ۸۴ هزار و ۲۰۰ واحدی است. در حال حاضر احتمال تکمیل مرحله دوم افزایش قیمت‌ها کم است ولی در صورتی که این موضوع اتفاق بیفتد، هدف بعدی شاخص صنعت رایانه محدوده سقف تاریخی یعنی ۹۹ هزار و ۷۰۰ واحد است. در این پرده سطح ۹۲ هزار و ۴۰۰ واحد به‌عنوان مقاومت نقش بازی می‌کند. پرده چهارم از سناریوی افزایش قیمت‌ها به محدوده‌های بالاتر از سقف قبلی اشاره دارد که فعلا در مورد آن اظهار نظر نمی‌کنیم. مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.

اگرچه احتمال افزایش قیمت‌ها بیش از کاهش قیمت‌ها به نظر می‌رسد ولی تا زمانی که محدوده ۷۰ هزار و ۸۵۰ واحد به سمت بالا شکسته نشود، نمی‌توان گفت حرکت نزولی شاخص صنعت رایانه به پایان رسیده است. بنابراین هنوز کاهش تا سطح ۵۰ هزار و ۹۰۰ واحد، به‌عنوان هدف اول از سناریوی کاهشی دور از ذهن نیست. در این پرده سطوح ۶۰ هزار واحد و ۵۵ هزار و ۸۰۰ واحد به‌عنوان حمایت معرفی می‌شوند. مرحله اول کاهش قیمت‌ها، می‌تواند بعد از فاز اول سناریوی افزایشی نیز رخ دهد. فعلا احتمال شکسته شدن محدوده کف قبلی یعنی ۵۰ هزار و ۹۰۰ واحد کم به نظر می‌رسد ولی در صورت شکسته شدن این سطح، عرضه‌کنندگان با فروش هیجانی ممکن است باعث شوند شاخص صنعت رایانه از محدوده‌های حمایتی ۴۸ هزار واحد و ۴۴ هزار واحد گذشته و به سطح ۴۱ هزار واحد نزدیک شود. پرده سوم از سناریوی کاهشی به محدوده‌های کمتر از ۴۱ هزار واحد اشاره می‌کند که فعلا رسیدن به این محدوده‌ها دور از انتظار است. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.