این سطوح می‌توانند به‌عنوان حمایت‌های بسیار قدرتمندی از کاهش قیمت‌ها جلوگیری کنند‌ اما برخورد به میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و بعد از آن شکستن محدوده میانگین متحرک ۱۲۰ روزه به سمت پایین افراد ریسک‌گریز و حتی بعضی از افراد با ریسک معمولی را در سرمایه‌گذاری در این صنعت مردد کرده است. این سطوح می‌توانند به‌عنوان حمایت نقش بازی کنند. اگر از زاویه دیگر به بازار نگاه کنیم، دامنه نوسان نامتقارن باعث‌شده ریسک نقد‌شوندگی در بازار بسیار زیاد شود و همین موضوع بسیاری از سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز تا ریسک‌پذیر را تبدیل به سرمایه‌گذاران بورس‌گریز کرده است. میانگین متحرک با دوره‌های زمانی مختلف، به‌عنوان یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین اندیکاتورهای تکنیکال، پایه و اساس بسیاری از تحلیل‌های تکنیکال است. به بیان ساده می‌توان گفت این اندیکاتور میانگینی از داده‌های اصلی روزانه (معمولا قیمت آخرین معامله) است. میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌روی اطلاعات است، بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ‌عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به‌عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است. با تایید شکسته‌‌شدن خط روند نزولی میان‌مدت به سمت بالا در هفته گذشته و همچنین تشکیل روند صعودی کوتاه‌مدت بسیار ضعیف در شاخص، می‌توان انتظار افزایش قیمت‌ها را در این گروه داشت. به این ترتیب احتمال دارد در مرحله اول از سناریوی افزایشی، شاخص صنعت چند رشته‌ای صنعتی به سمت محدوده ۱۸۴ هزار واحد حرکت کند که البته در این مسیر مقاومت ۱۶۸ هزار واحد می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها و رسیدن شاخص به هدف تعیین‌شده شود.

 عبور کامل از پرده اول افزایش قیمت‌ها در کوتاه مدت با فرض آشتی کردن خریداران با بازار امکان‌پذیر است. در صورت شکسته‌شدن خط روند نزولی میان‌مدت به سمت بالا دوباره امیدها به این صنعت باز‌می‌گردد، در فاز دوم سناریوی افزایش قیمت‌ها، افراد ریسک‌پذیر و حتی بعضی از افراد با ریسک متعادل نیز وارد بازار خواهند شد. هدف این مرحله محدوده ۲۱۷ هزار واحد است که مقاومت قدرتمندی مثل سطح ۲۰۰ هزار واحد، می‌تواند مانع رسیدن شاخص به هدف قیمتی خود شود. در فاز بعدی افزایش، شاخص به دنبال رسیدن به سقف تاریخی خود یعنی منطقه ۳۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد است. در این مسیر دو مقاومت قدرتمند وجود دارد که در صورت گذر از آنها رسیدن و حتی عبور از سقف تاریخی بعید نخواهد بود. محدوده ۲۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد و ۲۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد می‌توانند مانع رسیدن شاخص چند رشته‌ای صنعتی به قله تاریخی شوند. مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.

روند صعودی بلند‌مدت به‌تازگی به سمت پایین شکسته شده و شاخص در پایین ابر ایچیکوکو حرکت می‌کند. از طرفی شاخص برای صعود، باید از مقاومت‌های بسیاری عبور کند، ضمن اینکه معاملات کسل‌کننده این روزها بسیاری از سرمایه‌گذاران را خسته کرده است، بنابراین واکنش منفی به یکی از سطوح مقاومتی می‌تواند آغازگر مرحله اول سناریوی کاهش قیمت‌ها باشد. همچنین سناریوی کاهشی می‌تواند بعد از فاز اول افزایش قیمت‌ها نیز اتفاق بیفتد. هدف پرده اول از سناریوی ریزش قیمت‌ها تا محدوده ۱۳۱هزار و ۵۰۰ واحد است. در این مرحله میانگین متحرک ۱۵۰ روزه نیز می‌تواند نقش حمایتی خوبی بازی کند. اگر عرضه‌ها در منطقه ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ هزار واحد افزایش داشته باشد حرکت به سمت ۹۵ هزار و ۵۰۰ واحد دور از ذهن نخواهد بود. در این مرحله از ریزش قیمت‌ها سطح ۱۱۰ هزار واحد، به‌عنوان منطقه حمایتی بسیار مهم، می‌تواند مانع ریزش قیمت‌ها شود. مهم‌ترین سطح حمایتی در این پرده از سناریوی کاهش قیمت‌ها، محدوده میانگین متحرک‌۲۰۰‌روزه است‌ که در صورت شکسته‌شدن به سمت پایین بسیاری از افراد ریسک‌پذیر نیز به دنبال صنعتی دیگر برای سرمایه‌گذاری می‌گردند. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.