ضمنا این سرمایه‌گذاران رفتار صنعت بعد از شکستن خط روند نزولی کوتاه‌مدت را زیر نظر دارند‌ که روندی خنثی را در پیش گرفته است. در حال‌حاضر شاخص با محدوده میانگین متحرک ۱۲۰ روزه درگیر است و در صورت شکسته‌شدن این منطقه به سمت پایین بعضی از سرمایه‌گذاران متمایل به فروش خواهند شد. میانگین متحرک با دوره‌های زمانی مختلف، به‌عنوان یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین اندیکاتورهای تکنیکال، پایه و اساس بسیاری از تحلیل‌های تکنیکال است. به بیان ساده می‌توان گفت این اندیکاتور میانگینی از داده‌های اصلی روزانه (معمولا قیمت آخرین معامله) است. میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌روی اطلاعات است‌ بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ‌عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به‌عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

اگرچه روند نزولی کوتاه‌مدت شکسته‌شده ولی هنوز روند میان‌مدت، نزولی است‌، ضمن اینکه هنوز اعتمادها نه‌تنها به این صنعت بلکه به کل بازار سرمایه برنگشته و مصوبات و دستورالعمل‌های خاص بازار سرمایه ایران، از جمله دامنه نوسان نامتقارن ریسکی مضاعف را به سرمایه‌گذاران وارد کرده و باعث افزایش ریسک نقد‌شوندگی شده است. بنابراین واکنش منفی به یکی از سطوح مقاومتی می‌تواند آغازگر مرحله اول سناریوی کاهش قیمت‌ها باشد. توجه داشته باشید که از محدوده‌های فعلی نیز احتمال حرکت در فاز اول کاهش قیمت‌ها وجود دارد. به هر ترتیب هدف پرده اول از سناریوی ریزش قیمت‌ها محدوده ۱۳هزار و ۳۰۰ واحد است که البته در این فاز، سطوح حمایتی خوبی مثل ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد و همچنین ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد قرار دارند. علاوه بر مناطق حمایتی گفته‌شده دو میانگین متحرک ۱۵۰ و ۲۰۰ روزه می‌توانند مانع ریزش قیمت‌ها و تکمیل این فاز از ریزش قیمت‌ها شوند. در صورت تکمیل پرده اول از سناریوی کاهشی و در صورت ادامه نادیده گرفتن مکانیزم بازار توسط مسوولان تصمیم‌گیرنده، ممکن است شاهد فروش هیجانی و سقوط شاخص صنعت سایر واسطه‌گری‌های مالی تا محدوده ۱۰ هزار واحد باشیم. در این پرده از کاهش قیمت‌ها دو ناحیه حمایتی ۱۱ هزار و ۴۷۰ واحد و ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد ممکن است مشکلاتی را برای کاهش قیمت‌ها به‌وجود بیاورند.

روند نزولی بسیار فرسایشی شده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر در بازار ممکن است دیگر فروشنده سهام خود در این قیمت‌ها نباشند، بنابراین می‌توان انتظار داشت از طریق سبک‌شدن سمت عرضه، قیمت‌ها کاهش چندانی نداشته باشند ولی برای بالا رفتن قیمت احتیاج به سنگین‌شدن طرف تقاضا نیز هست. با توجه به اینکه دستورالعمل‌های جدید ریسک نقدشوندگی را بسیار بالا برده‌اند و بسیاری از افراد ریسک‌پذیر را هم بورس‌گریز کرده و به سمت بازارهایی مثل رمزارزها و ... هدایت کرده‌اند، نمی‌توان انتظار داشت در کوتاه‌مدت در سمت تقاضا تغییر چندانی به‌وجود بیاید. به هر ترتیب در صورت گذر جریان نقدینگی از بازار بورس می‌توان انتظار داشت در مرحله اول از سناریوی افزایشی، شاخص سایر واسطه‌گری‌های مالی به سمت شکستن محدوده خط روند نزولی میان‌مدت حرکت کند. عبور کامل از پرده اول افزایش قیمت‌ها دور از انتظار نیست ولی بسیار مشکل به‌نظر می‌رسد. در صورت شکسته شدن خط روند نزولی میان‌مدت به سمت بالا دوباره امیدها به بازار سرمایه باز‌می‌گردد و مرحله دوم افزایش قیمت‌ها آغاز می‌شود. در این فاز محدوده‌های بسیار پر قدرت ۱۹هزار واحد و ۲۱ هزار واحد می‌توانند نقش مقاومتی بازی کنند و مانع تکمیل این مرحله شوند. در فاز دوم سناریوی افزایش قیمت‌ها که با توجه به شرایط بازار وقوع آن در کوتاه‌مدت، بعید به‌نظر می‌رسد، افراد ریسک‌پذیر و حتی بعضی از افراد با ریسک متعادل نیز وارد بازار خواهند شد. در پرده دوم از افزایش قیمت‌ها، شاخص به دنبال رسیدن به محدوده سقف تاریخی یعنی ۲۷ هزار و ۶۰۰ واحد است‌ که البته مقاومت ۲۴ هزار و ۷۰۰ واحد می‌تواند از تکمیل این مرحله جلوگیری کند. اگر فکر می‌کنید در مدت زمانی کوتاه شاخص صنعت لیزینگ می‌تواند قله تاریخی خود را به سمت بالا بشکند، نسبت به بازار بسیار خوش‌بین هستید، چون این واقعه در بازه زمانی نزدیک، بسیار بعید به‌نظر می‌رسد.