حضور این شاخص در بالای محدوده میانگین‌های متحرک ۱۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه می‌تواند برای کسانی که در این صنعت سرمایه‌گذاری می‌کنند و عموما افراد ریسک‌پذیر هستند، باعث آرامش خاطر شود. از طرفی برخی از سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز موقعیت شاخص را در پایین میانگین‌های متحرک ۹۰، ۷۵ و ۵۰ روزه می‌بینند و فعلا نمادهای این صنعت را در لیست خود نگاه می‌کنند. درحال‌حاضر شاخص با محدوده میانگین متحرک ۱۲۰ روزه درگیر است.

میانگین متحرک با دوره‌های زمانی مختلف، به‌عنوان یکی از متداول‌ترین و پرکاربردترین اندیکاتورهای تکنیکال، پایه و اساس بسیاری از تحلیل‌های تکنیکال است. به بیان ساده می‌توان گفت این اندیکاتور میانگینی از داده‌های اصلی روزانه (معمولا قیمت آخرین معامله) است. میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌رو اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به‌عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

روند میان‌مدت این صنعت هنوز نزولی و روند صعودی بلند‌مدت هم‌ مدت‌هاست که به سمت پایین شکسته شده است. یکی از نشانه‌های احتمال تشکیل روند صعودی در کوتاه‌مدت، شکسته شدن خط روند نزولی کوتاه‌مدت است که در چند روز پیش اتفاق افتاد، همچنین حضور در نزدیکی منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز متوالی کاهش قیمت در آن قرار می‌گیریم و واکنش به محدوده حمایتی ۶ هزار و ۷۰۰ واحد احتمال افزایش قیمت‌ها را زیاد کرده است.

در مرحله اول از سناریوی افزایشی، شاخص صنعت بانکداری باید محدوده خط روند نزولی میان‌مدت را به سمت بالا بشکند. در این پرده، منطقه ۷ هزار و ۵۰۰ واحد به‌عنوان مقاومت ظاهر شده و با توجه به اینکه فروشندگان بازار، در روزهای اخیر ضعیف شده‌اند، انتظار می‌رود این محدوده به سمت بالا شکسته شود. در این پرده محدوده میانگین متحرک ۵۰ روزه می‌تواند به‌عنوان مقاومت، مانع تکمیل پرده اول از سناریوی افزایشی شود. رسیدن به محدوده خط روند نزولی میان‌مدت به‌عنوان هدف فاز اول افزایش قیمت‌ها دور از ذهن نیست ولی شکسته شدن این محدوده به سمت بالا کمی دشوار به‌نظر می‌رسد. در صورتی که این اتفاق بیفتد، ممکن است بتوان افزایش قیمت‌ها را در قالب روند صعودی کوتاه‌مدت توجیه کرد و امیدوار بود در گام دوم از سناریوی افزایشی، شاخص صنعت بانکداری با گذشتن از محدوده مقاومتی ۸ هزار و ۷۵۰ واحد به سمت بالا، خود را به سطح ۹ هزار و ۴۵۰ واحد برساند. در کوتاه‌مدت شکسته شدن منطقه ۹ هزار و ۴۵۰ واحد احتمال کمی دارد. در صورت افزایش تقاضا در این محدوده شاخص صنعت بانکداری می‌تواند دوباره به محدوده سقف تاریخی خود یعنی محدوده ۱۰ هزار و ۹۰۰ واحد برسد. در این مسیر ممکن است ناحیه ۱۰ هزار واحد مشکلاتی برای حرکت صعودی شاخص به‌وجود آورد.

همان‌طور که گفته شد، هنوز روند میان‌مدت نزولی است. اگرچه برخی از نشانه‌های تکنیکال خبر از برگشت روند می‌دهند ولی هنوز تایید تمامی آنها را برای عود نداریم. بنابراین حرکت به سمت محدوده ۵ هزار و ۱۵۰ واحد در مرحله اول سناریوی کاهشی دور از ذهن نیست، هرچند این اتفاق ممکن است بعد از پرده اول از سناریوی افزایشی رخ دهد. در مسیر کاهش قیمت‌ها در فاز اول علاوه بر دو محدوده حمایتی میانگین‌های متحرک ۱۵۰ و ۲۰۰ روزه، سطح حمایتی ۵ هزار و ۸۷۰ واحد به احتمال زیاد می‌تواند مانع تکمیل فاز اول کاهش قیمت‌ها شود. البته که ناحیه ۶ هزار و ۷۰۰ دلار نیز در این پرده، حمایت بسیار قدرتمندی است و به احتمال فراوان توان تحمل عرضه‌های فروشندگان را دارد. تکمیل فاز اول ریزش قیمت‌ها فعلا از احتمال کمی برخوردار است ولی اگر این اتفاق بیفتد، شاهد عرضه‌های هیجانی در این صنعت خواهیم بود که نتیجه آن حرکت به سمت ۴ هزار واحد است. در این مسیر محدوده ۴ هزار و ۵۵۰ واحد به‌عنوان حمایت معرفی می‌شود.