در این منطقه حرکت نزولی شاخص متوقف شد ولی تبدیل به حرکت صعودی بسیار قدرتمندی نشد. با این حال از آن زمان تا به حال برآیند حرکت شاخص صعودی است و می‌توان گفت روند کوتاه‌مدت صعودی تشکیل شده است. حضور شاخص در بالای میانگین‌های متحرک مهم از جمله ۱۲۰ و ۹۰ روزه بسیاری از معامله‌گران را به بازار امیدوار کرده است. این سطوح در آینده می‌توا‌ند‌ به عنوان مناطق مقاومتی مانع کاهش شاخص کل شوند. در حال حاضر شاخص کل با میانگین متحرک ۵۰ روزه درگیر است و در صورتی که این محدوده را به سمت بالا قطع کند، بعضی از افراد با ریسک معمولی وارد بازار خواهند شد. در حال حاضر طیف افراد ریسک‌پذیر در بازار حضور دارند. میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌روی اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

قیمت داخل ابر ایچیموکو قرار دارد‌ و این موضوع نشان می‌دهد که در حال حاضر معامله‌گران در یک حالت بی‌تصمیمی قرار دارند. از طرف دیگر در داخل ابر کومو مقاومت بسیار مهم یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد قرار دارد که نوسان چند روزه در اطراف آن یکی از نشانه‌های سر‌در‌گمی بازار است‌.‌ دو نوسان نمای اسپن A و اسپن B  بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند.‌ به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده شاهد بازاری صعودی با قدرت کم باشیم که شکسته شدن خط روند نزولی میان‌مدت‌، عبور قیمت از میانگین متحرک ۵۰ روزه به سمت بالا و تشکیل روند صعودی در کوتاه‌مدت نیز می‌توانند تایید کننده این ماجرا باشد.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. همچنین از این ارقام برای محاسبه «ابری» استفاده می‌کند که سعی در پیش‌بینی محل حمایت یا مقاومت در آینده دارد. اگرچه این ابزار در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما افرادی که با چگونگی خواندن نمودار آشنا هستند‌، معمولا می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل‌های خوبی از آینده بازار داشته باشند.‌ ابر قسمت اصلی شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد‌، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

اگرچه احساس اکثر فعالان بازار به نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز چندان خوب نیست، ولی بیشتر آنها در وضعیت بنیادی مناسبی قرار دارند، بنابراین با در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف تکنیکال می‌توان در فاز اول سناریوی افزایشی، انتظار داشت شاخص کل تا منطقه یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد افزایش داشته باشد‌ که البته مقاومت یک میلیون و ۳۶۵ هزار واحد می‌تواند از تکمیل این مرحله جلوگیری کند. به نظر نمی‌رسد در این پرده شاخص با شیب بسیار تندی افزایش نداشته باشد. با کمی خوش‌بینی می‌توانیم امیدوار باشیم شاخص تا چند ماه آینده به محدوده‌های یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد برسد، مهم‌ترین محدوده مقاومتی در فاز دوم افزایش قیمت‌ها منطقه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است. اگر شرایط بازار به گونه‌ای باشد که بتواند جریان پول‌های سرگردان را به خود جذب کند، مرحله سوم از افزایش قیمت‌ها آغاز خواهد شد، این پرده تا محدوده‌های یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد ادامه خواهد داشت، که فعلا احتمال وقوع این رخداد کم است. در این مرحله محدوده مقاومتی یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحد می‌تواند مانع رسیدن شاخص به هدف خود شود. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.

هنوز جریان پول خاصی وارد بازار سرمایه نشده و از طرفی بی‌اعتمادی عمومی به بورس اوراق بهادار، مانع بزرگی برای ورود افراد حقیقی شده است.‌ از طرفی مقاومت‌های بسیار قدرتمندی پیش روی شاخص قرار دارند. بنابراین هنوز ممکن است شاخص کل به روند کاهشی خود برگردد، اگرچه احتمال رخ دادن این واقعه  کمتر از افزایش شاخص است ولی فعالان بازار در هنگام سرمایه‌گذاری باید به جنبه کاهش قیمت‌ها نیز نیم نگاهی داشته باشند. به هر ترتیب هدف پرده اول از سناریوی کاهش قیمت‌ها محدوده یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد است که دو محدوده حمایتی یک میلیون و ۲۵۷ هزار واحد و یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد می‌توانند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کنند. اگر حمایت‌های مرحله اول کاهش قیمت‌ها قدرت کافی برای نگه داشتن شاخص را نداشته باشند، محدوده یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد ، هد‌ف دوم سناریوی کاهش قیمت‌ها است که البته مناطق یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد و یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد به عنوان سطوح حمایتی می‌توانند مانع کامل شدن این پرده از کاهش قیمت‌ها شود. در این مرحله میانگین متحرک ۱۵۰ روزه نیز می‌تواند نقش حمایتی خوبی بازی کند. اگر عرضه‌ها در منطقه یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد افزایش داشته باشد حرکت به سمت یک میلیون واحد دور از ذهن نخواهد بود. در این مرحله از ریزش قیمت‌ها سطح یک میلیون و ۵۰ هزار واحد، به عنوان منطقه حمایتی بسیار مهم، می‌تواند مانع ریزش قیمت‌ها شود. مهم‌ترین سطح حمایتی در این پرده از سناریوی کاهش قیمت‌ها، محدوده میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است که در صورت شکسته شدن به سمت پایین بسیاری از افراد ریسک‌پذیر نیز به دنبال محلی مناسب برای سرمایه‌گذاری از بورس اوراق بهادار کوچ خواهند کرد. در صورت شکسته شدن محدوده یک میلیون واحد به سمت پایین، منطقه ۹۲۰ هزار واحد می‌تواند مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها شود. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.