در حال حاضر شاخص صنعت بیمه با میانگین متحرک ۱۲۰ روزه در‌گیر است. اگر این شاخص از این محدوده به سمت پایین حرکت کند محدوده‌های میانگین متحرک ۱۵۰ و ۲۰۰ روزه به عنوان محدوده‌های حمایتی می‌توانند مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها شوند. حضور در بالای این دو میانگین متحرک باعث شده است افراد ریسک‌پذیر به این صنعت نیم‌نگاهی داشته باشند، ولی هنوز روند صعودی در آن نمی‌بینند تا سرمایه‌‌ بیشتری به این صنعت وارد کنند. در صورت افزایش قیمت‌ها و عبور شاخص از میانگین متحرک ۱۲۰ روزه به سمت بالا، میانگین‌های متحرک ۹۰ و ۵۰ روزه به عنوان محدوده‌های مقاومتی می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند. حضور قیمت در پایین این دو میانگین متحرک افراد با ریسک معمولی و ریسک‌گریز را خارج از این صنعت نگه داشته و با توجه به روند نزولی این صنعت آنها ترجیح می‌دهند در صنایعی که از ریسک کمتری برخوردار هستند سرمایه‌گذاری کنند.

میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌روی اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

قیمت در پایین ابر ایچیموکو قرار دارد و این موضوع نشان می‌دهد ‌‌روند حرکت شاخص صنعت بیمه نزولی است.‌ دو نوسان نمای اسپن A و اسپن B بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند. به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده نیز روند نزولی ادامه داشته باشد ولی احتمالا از قدرت آن کم خواهد شد.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. همچنین از این ارقام برای محاسبه «ابری» استفاده می‌کند که سعی در پیش‌بینی محل حمایت یا مقاومت در آینده دارد. اگرچه این ابزار در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما افرادی که با چگونگی خواندن نمودار آشنا هستند، معمولا می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل‌های خوبی از آینده بازار داشته باشند.‌ ابر قسمت اصلی شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

اگرچه رفتار معامله‌گران حقیقی و حقوقی در برخی از نمادهای این صنعت چندان مناسب نیست، از دیدگاه تکنیکال هم وضعیت شرکت‌های بیمه‌ای مطلوب نیست. اگر احساس بد معامله‌گران نسبت به این گروه را که البته ویژگی کلی بازار است به تحلیل خود اضافه کنیم. احتمال کاهش قیمت را بیش از افزایش قیمت‌ها می‌بینیم.

بنابراین انتظار داریم در مرحله اول از سناریوی کاهشی شاخص صنعت بیمه تا محدوده‌های ۵۲ هزار و ۷۰۰ واحد کاهش داشته باشد که دو محدوده حمایتی ۶۰ هزار و ۵۰۰ واحد و ۵۸ هزار و ۵۰۰ واحد می‌توانند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کنند. احتمال اینکه حمایت‌های پرده اول نتوانند از کاهش قیمت‌ها جلوگیری کنند کم است، اما در صورت عبور شاخص از هدف مرحله اول، فاز دوم کاهش قیمت‌ها بسیار پر هیجان خواهد بود و احتمالا تا محدوده‌های ۴۰ هزار واحد ادامه پیدا کند. در این فاز محدوده حمایتی ۴۵ هزار و ۵۰۰ واحد به عنوان حمایت نقش بازی خواهد کرد‌. عبور از محدوده ۴۰ هزار واحد به سمت پایین از احتمال بسیار کمی برخوردار است، ولی در صورت حرکات هیجانی بازار ممکن است در پرده سوم از کاهش قیمت‌ها، شاخص تا ۲۹ هزار و ۴۰۰ واحد نیز کاهش یابد که در صورت لزوم در زمانی دیگر درباره آن صحبت می‌کنیم.‌ مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.

در حال حاضر روند نزولی کوتاه‌مدت شکسته شده و تعدادی از شرکت‌های حاضر در این صنعت از نظر بنیادی وضعیت مناسبی دارند، بنابراین احتمال افزایش قیمت‌ها نیز در صنعت بیمه وجود دارد. البته احتمال افزایش قیمت‌ها از احتمال کاهش قیمت‌ها کمتر است و انتظار رشد تند و تیز هم از این صنعت نداریم. به هر ترتیب در مرحله اول افزایش قیمت‌ها شاخص این صنعت با گذشتن از مقاومت‌های ۶۳ هزار و ۵۰۰ واحد و ۶۶ هزار و ۷۰۰ واحد به دنبال هدف ۷۵ هزار و ۵۰۰ واحد است. در مرحله بعد که فعلا احتمال رخ دادن آن کم به نظر می‌رسد، شاخص برای فتح قله تاریخی خود تلاش می‌کند. صنعت بیمه برای رسیدن به محدوده ۹۵ هزار و ۷۰۰ واحد، باید از سطوح مقاومتی ۸۲ هزار و ۵۰۰ واحد و ۹۰ هزار واحد عبور کند. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.