شاخص صنعت کاشی و سرامیک در بالای پنج میانگین مهم 50، 90، 120، 150 و 200 روزه قرار دارد‌. در حال حاضر در محدوده حمایتی میانگین متحرک 50 روزه، خریداران و فروشندگان با هم درگیر هستند. این محدوده تا به حال سه بار مانع ریزش شاخص صنعت کاشی و سرامیک شده است.

میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌رو‌ اطلاعات است، بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

قیمت در پایین ابر ایچیموکو قرار دارد. بنابراین حرکت کلی شاخص صنعت کاشی و سرامیک نزولی است و ابر به عنوان محدوده مقاومتی بسیار مهمی در مقابل آن قرار دارد‌. دو نوسان نمای اسپن A و اسپن B  بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند.  به نظر نمی‌رسد به این سادگی‌ها و در کوتاه‌مدت شاخص این صنعت بتواند از ابر عبور کند. ضمن اینکه ضخامت ابر نزولی پیش‌رو در حال افزایش است، این نکته عبور از آن را دشوار‌تر و مرحله بی‌تصمیمی معامله‌گران را در آینده و در صورت افزایش قیمت‌ها طولانی می‌کند.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. همچنین از این ارقام برای محاسبه «ابری» استفاده می‌کند که سعی در پیش‌بینی محل حمایت یا مقاومت در آینده دارد. اگرچه این ابزار در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد‌، اما افرادی که با چگونگی خواندن نمودار آشنا هستند، معمولا می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل‌های خوبی از آینده بازار داشته باشند.‌ ابر قسمت اصلی شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است، وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

از نظر بنیادی اوضاع بعضی از شرکت‌های این گروه خوب است، ‌ریسک نقد شوندگی این گروه زیاد است ولی تا به حال بازده خوبی نصیب سهامداران خود کرده‌اند. فروش بعضی از شرکت‌های این گروه مطلوب نبوده ولی در کل می‌توان از نظر فروش به این صنعت نمره متوسط را بدهیم. رفتار سهامدار عمده را می‌توان در شرکت‌های این گروه قابل قبول دانست ولی بازیگران حقیقی و حقوقی در چند وقت اخیر چندان مناسب ظاهر نشده‌اند، همچنین احساس بازار نسبت به نمادهای این صنعت خوب نیست، البته این موضوع را می‌توان به بد بودن اوضاع در کل بازار ارتباط داد.

با توجه به حضور شاخص در پایین ابر ایچیموکو و همچنین شکسته شدن خط روند صعودی بلند‌مدت، احتمال کاهش قیمت‌ها بیشتر از افزایش قیمت‌ها است، به هر ترتیب  در مرحله اول از سناریوی کاهشی، شاخص صنعت کاشی و سرامیک می‌تواند تا محدوده‌های 55 هزار واحد کاهش داشته باشد که البته علاوه بر محدوده حمایتی  60 هزار واحد، دو میانگین متحرک 50 و 90 روزه نیز در این فاز قرار دارند و می‌توانند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کنند. با توجه به تراکم حمایت‌ها در محدوده پرده اول از سناریوی کاهشی احتمال عدم تکمیل این فاز بسیار زیاد است ولی اگر به هر دلیلی شاخص محدوده 55 هزار واحد را به سمت پایین قطع کرد، فاز دوم کاهش قیمت‌ها بسیار پر هیجان خواهد بود و احتمالا تا محدوده‌های 44 هزار واحد ادامه پیدا کند. در این فاز محدوده‌های حمایتی 52 هزار واحد و 47 هزار  و 350 واحد به عنوان حمایت نقش بازی خواهند. در این مرحله سه میانگین متحرک قدرتمند 120، 150 و 200 روزه قرار دارند که باعث می‌شوند عبور از محدوده 44 هزار واحد به سمت پایین بسیار بعید باشد. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.

در حال حاضر روند نزولی کوتاه‌مدت شکسته شده و بعد از آن مرحله جدیدی از ریزش آغاز نشده، بنابراین احتمال افزایش قیمت‌ها نیز در  صنعت کاشی و سرامیک وجود دارد. البته انتظار رشد تند و تیز هم از این صنعت نداریم، ولی در سرمایه‌گذاری خود باید محدوده‌های پر اهمیت را که می‌توانیم سود خود را برداشت کنیم بشناسیم. در مرحله اول افزایش قیمت‌ها شاخص این صنعت به دنبال فتح سقف تاریخی خود است، ولی در مسیر رسیدن به محدوده 75 هزار و 500 واحد، دو محدوده مقاومتی بسیار پر قدرت 65 هزار واحد و 70 هزار واحد قرار دارند که می‌توانند مانع افزایش قیمت‌ها تا محدوده سقف تاریخی شوند‌. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.