این سرمایه‌گذاران به حرکت شاخص صنعت انبوه‌سازی در بالای میانگین متحرک 200 روزه دل بسته‌اند و اعتقاد دارند هنوز می‌توان انتظار افزایش قیمت در شرکت‌های این گروه را داشت. از طرفی سرمایه‌گذاران با ریسک معمولی به قطع میانگین متحرک 90 روزه به سمت پایین توسط میانگین متحرک 50 روزه اشاره می‌کنند و  این موضوع را سیگنال خروج از این صنعت می‌دانند. سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز با توجه به حرکت شاخص در پایین میانگین متحرک‌های 50،90، 120 و 150 روزه فعلا نظاره‌گر این صنعت هستند و از ورود به آن اجتناب می‌کنند. این میانگین‌های متحرک در آینده می‌توانند نقش مقاومتی بسیار قدرتمندی ایفا و مسیر صعود را ناهموار کنند. میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌رو اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌ها برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آن‌ها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

قیمت در پایین ابر ایچیموکو قرار دارد. بنابراین حرکت کلی شاخص صنعت انبوه سازی نزولی است و ابر به عنوان محدوده مقاومتی بسیار مهمی در مقابل آن قرار دارد. دو نوسان نمای اسپن A و اسپن B  بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند.  به نظر نمی‌رسد به این سادگی‌ها و در کوتاه‌مدت شاخص این صنعت بتواند از ابر عبور کند. ضمن اینکه اسپن A و اسپن B هر دو با شیب منفی در حال حرکت هستند و این نکته احتمال ادامه‌دار بودن روند نزولی را بسیار افزایش می‌دهد.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. همچنین از این ارقام برای محاسبه «ابری» استفاده می‌کند که سعی در پیش‌بینی محل حمایت یا مقاومت در آینده دارد. اگرچه این ابزار در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما افرادی که با چگونگی خواندن نمودار آشنا هستند، معمولا می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل‌های خوبی از آینده بازار داشته باشند. ابر قسمت اصلی شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

با توجه به حضور شاخص در پایین ابر ایچیموکو، شکسته شدن خط روند صعودی بلند‌مدت و همچنین حرکت در زیر میانگین متحرک‌های کلیدی،  احتمال کاهش قیمت‌ها بیشتر از افزایش قیمت‌ها است. در مرحله اول از سناریوی کاهشی، شاخص صنعت انبوه‌سازی می‌تواند تا محدوده‌های 9 هزار و 900 واحد کاهش داشته باشد، احتمال فاز دوم ریزش قیمت‌ها برای صنعت انبوه سازی کم است ولی در صورت احترام نگذاشتن به مکانیزم بازار و سیستم عرضه و تقاضا، این مرحله بسیار پرهیجان بوده و ممکن است تا محدوده‌های 8 هزار و 100 واحد نیز ادامه پیدا کند، در این پرده، میانگین متحرک 200 روزه به عنوان حمایت بسیار قدرتمند نقش بازی خواهد کرد و محدوده حمایتی 8 هزار و 100 واحد می‌تواند مانع تکمیل این فاز از ریزش قیمت‌ها شود. در مرحله سوم ریزش که فعلا احتمال رخداد آن کم است، صنعت انبوه سازی با گذر از محدوده حمایتی 7 هزار واحد، ممکن است به محدوده‌های 6 هزار واحد برسد. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.

در حال حاضر روند نزولی کوتاه‌مدت شکسته شده و بعد از آن مرحله جدیدی از ریزش آغاز نشده، بنابراین احتمال افزایش قیمت‌ها نیز در  صنعت انبوه سازی وجود دارد. البته انتظار رشد تند و تیز هم از این صنعت نداریم ولی در سرمایه‌گذاری خود باید محدوده‌های پر اهمیت را که می‌توانیم سود خود را برداشت کنیم بشناسیم. در مرحله اول افزایش قیمت‌ها شاخص این صنعت به دنبال شکستن روند نزولی میان‌مدت است. میانگین متحرک 150 روزه در این پرده نقش مقاومتی خواهد داشت. اگر محدوده خط روند نزولی میان‌مدت به سمت بالا شکسته شود، بسیاری از معامله گران ریسک‌پذیر وارد بازار خواهند شد و سنگین شدن سمت تقاضا موجب افزایش قیمت خواهد شد و مرحله دوم سناریوی افزایشی با هدف 13 هزار و 700 واحد آغاز می‌شود. در این مرحله علاوه بر دو محدوده مقاومتی 11 هزار و 850 واحد و 12 هزار و 850 واحد، میانگین‌های متحرک 120،90 و 50 روزه که در کنار هم گره مقاومتی قدرتمندی را تشکیل داده‌اند نیز وجود دارد. بنابراین تکمیل مرحله دوم افزایش قیمت‌ها در کوتاه‌مدت دور از انتظار به نظر می‌رسد. در مراحل بعدی شاخص می‌تواند  تا محدوده 16 هزار و 350 واحد و حتی محدوده سقف قبلی یعنی 21 هزار و 650 واحد نیز حرکت کند که چون در کوتاه‌مدت احتمال این اتفاق بسیار کم است در مورد آن صحبت نمی‌کنیم. مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.