به‌ویژه آنکه پس از ریزش اولیه در بهترین برگشتی که شاخص داشته خط میانی کانال در 4/ 5میلیون واحد مانع رشد و شاخص را به کف کانال در 9/ 2 میلیون واحد هدایت کرده است.

هم‌اکنون با توجه به شیب صعودی کانال یک‌بار دیگر حوالی کف کانال قرار گرفته است. این‌بار در محدوده 6/ 3 میلیون واحدی که با توجه به شرایط اندیکاتورها به ویژه در تایم‌های پایین احتمال واکنش مثبت مجدد تقویت می‌شود.

انتظار می‌رود شاخص با حفظ کف کانال به مرور به سمت سقف اخیر در 4/ 5 میلیون واحد پیش برود. اگر‌چه این صعود احتمالی می‌تواند موقت باشد اما فرصتی ایجاد می‌کند تا با پیشروی در بعد زمانی نمودار، کف کانال به اعداد بالاتری سوق پیدا کرده و روند نمودار در ثبت سقف‌ها و کف‌های مینور بالاترحفظ شود.

شپنا: پالایشگاه اصفهان با مارکت 90 هزار میلیاردی به‌عنوان غول صنعت پالایشی شناخته می‌شود که بیشترین همگرایی را با حرکات شاخص نفتی داشته و در برهه فعلی، از حجم معاملات بالا و نقد شوندگی مناسب برخوردار است.

شتران: پالایشگاه تهران با مارکت 70 هزار میلیاردی نیز به گواه معاملاتش در کانون توجه بازار است و در صعودهای احتمالی می‌تواند در پی سرگروهش حرکت کند.