حرکت این شاخص در بالای 5 میانگین متحرک مهم یعنی 50، 90، 120، 150 و 200 روزه نشانه خوبی است ولی به جهت اینکه در بازار جریان پولی وجود ندارد و دامنه نوسان نامتقارن است، سهم‌های کوچک بازار قدرت نوسان خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل ریسک نقدشوندگی آنها فوق‌العاده افزایش پیدا کرده و نتیجه آن صف‌های فروش در چند روز متوالی است. از طرف دیگر خریدار با دیدن صف‌های فروش سنگین هیچ رغبتی به خرید ندارد. این امر سبب شده که سرمایه‌گذاران در بازار خسته شوند و بیشتر به دنبال فروش سهام خود باشند. بنابراین هر روز که از منفی بودن بازار می‌گذرد، هیجان فروش بیشتر شده و صف‌های فروش سنگین‌تر می‌شوند. اگرچه شاخص صنعت زراعت در مقاطع فعلی کاهش چندانی ندارد ولی علت آن معالات بسیار کم‌حجم است. برخی نمادها در این صنعت در فرآیند معاملاتی بازار بسیار کم‌حجم معامله می‌شوند. برخی دیگر تا اواسط بازار حتی معامله‌ای ندارند. حرکت در بالای میانگین‌های متحرک مهم از نظر تکنیکال خوب است چون حداقل در صورت ریزش بازار این محدوده‌ها به عنوان حمایت نقش بازی خواهند کرد.

میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌رو  اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

قیمت در بالای ابر ایچیموکو به آهستگی در حال حرکت است و این موضوع نشان می‌دهد روند کلی صعودی بسیار ضعیف است و دیگر بر سهامداران آشکار است که این موضوع می‌تواند به لطف دامنه نوسان نامتقارن و معاملات کم‌حجم است. به هر ترتیب در صورت ریزش بازار می‌توان امیدوار بود که محدوده ابر به عنوان حمایت عمل کرده و مانع کاهش قیمت‌ها با شتاب زیاد شود. دو نوسان نمای سنکو A و سنکوی B بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند. نشانه‌های صعود بسیار ضعیف در ابر بعدی ظاهر شده که چندان نمی‌توان به آن اعتماد کرد. احتمالا حرکت در حالت بی‌روندی فعلا در این صنعت ادامه داشته باشد.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چند میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. همچنین از این ارقام برای محاسبه «ابری» استفاده می‌کند که سعی در پیش‌بینی محل حمایت یا مقاومت در آینده دارد. اگرچه این ابزار در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما افرادی که با چگونگی خواندن نمودار آشنا هستند، معمولا می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل‌های خوبی از آینده بازار داشته باشند. ابر قسمت اصلی شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

احتمال حرکت در سناریوی افزایشی یا حرکت در سناریوی کاهشی برای این صنعت با هم برابر است ولی حرکت خنثی و نوسان در یک محدوده خاص بیش از دو سناریوی صعودی یا نزولی است.

در صورتی اتفاق افتادن سناریوی افزایشی می‌توان انتظار داشت شاخص صنعت زراعت در پرده اول تا منطقه 231 هزار و 300 واحد افزایش داشته باشد. با خوش‌بینی بسیار نسبت به بازار می‌توانیم امیدوار باشیم شاخص تا چند ماه آینده به محدوده 281 هزار واحد برسد، البته فعلا با این حجم پولی که در بازار وجود دارد این امر در کوتاه‌مدت اتفاق نخواهد افتاد. مهم‌ترین محدوده‌های مقاومتی در فاز دوم افزایش قیمت‌ها، منطقه 245 و 261 هزار واحد است. عبور از منطقه مقاومتی 300 هزار واحد و حرکت به سمت محدوده سقف قبلی یعنی 336 هزار واحد، در این شرایط بازار تا حدودی دور از دسترس است. این مهم به احتمال زیاد در کوتاه‌مدت رخ نخواهد داد مگر اینکه شرایط بازار تغییر کند. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.

هنوز جریان پول خاصی وارد بازار سرمایه نشده و از طرفی بی‌اعتمادی عمومی به بورس اوراق بهادار، مانع بزرگی برای ورود افراد حقیقی شده است. از طرفی مقاومت‌های بسیار قدرتمندی پیش روی شاخص قرار دارند. همچنین وجود ریسک‌های نامتعارف در بازار سرمایه ایران از جمله ریسک دستورالعمل‌ها و قوانینی که با ذات بازار همخوانی ندارد می‌تواند سرمایه‌گذاران را دچار مخاطره کند. بنابراین می‌توان گفت احتمال کاهش قیمت‌ها تقریبا با احتمال افزایش قیمت‌ها برابر است در نتیجه فعالان بازار در هنگام سرمایه‌گذاری باید به جنبه کاهش قیمت‌ها نیز نیم‌نگاهی داشته باشند. البته که در بازار کم‌حجم فعلی خریدار خاصی در بازار دیده نمی‌شود.

به هر ترتیب هدف پرده اول از سناریوی کاهش قیمت‌ها محدوده 166 هزار واحد است. در این مرحله علاوه بر محدوده‌های حمایتی 197 هزار و 700واحد و 187 هزار واحد، میانگین‌های متحرک با دوره‌های‌ زمانی مهم وجود دارند که می‌توانند نقش حمایتی بسیار خوبی بازی کنند. بنابراین تکمیل این مرحله و ریزش تا محدوده 166 هزار واحد بعید به نظر می‌رسد ولی حرکت در جهت آن محتمل است. در صورت تکمیل مرحله اول و ادامه بی‌توجهی به مکانیزم عرضه و تقاضا، احتمال کاهش تا محدوده‌ 128 هزار واحد در پرده دوم کاهش قیمت‌ها وجود دارد. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.