عرضه 86 درصدی دارویی‌ها

صف‌های خرید و فروش: در نمودار به بررسی نماد‌های حاضر در بورس و فرابورس پرداخته شده است و تعداد نمادهایی که در پایان آخرین روز معاملاتی در صنایع مختلف در صف خرید  یا فروش قرار داشته‌اند به تفکیک صنعت مشخص شده است. با استفاده از این داده‌ها می‌توان اقبال بازار به صنایع مختلف را مورد ارزیابی قرار داد. در آخرین روز از داد و ستد‌های بازار گروه (مواد و محصولات دارویی) با 38 نماد و 86درصد از تعداد سهام موجود در صنعت بیشترین تعداد سهام در صف فروش را داشتند. در بازار روز چهارشنبه فضای کلی حاکم بر بازار موجب شد از میان 572 نماد معامله شده در 47 صنعت مختلف، 388 نماد با صف فروش بسته شوند و تنها 22 نماد در صف خرید باقی بمانند. گروه (بانک‌ها و موسسات اعتباری) با 4 نماد و 27درصد از تعداد سهام معامله شده در صنعت بیشترین صف‌های خرید را به خود اختصاص دادند.

سهام پر نوسان : در نمودار زیر نمادهای با نوسان کامل در روز معاملاتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نوسان در طول روز معاملاتی را می‌توان به دو نوع مثبت(+) و منفی (-) تقسیم بندی کرد. منظور از نوسان (+) این است که نمادهای قرار گرفته در این گروه از کمترین قیمت مجاز تا بیشترین قیمت مجاز نوسان داشته‌اند. به نوعی می‌توان گفت تقاضا در آنها نسبت به عرضه پیشی گرفته است.  در گروه نوسان (-) برخلاف گروه قبل، عرضه در آنها بیشتر از تقاضا بوده است. به‌عنوان مثال در آخرین روز از دادوستد‌های بازار، نماد «شتولی» کمترین قیمت در کل زمان بازار را در صف فروش به ثبت رسانده است. در ادامه داد‌‌‌وستد‌های این نماد بیشترین قیمت خود را در صف خرید به ثبت رسانده‌اند و در نهایت «شتولی» با صف خرید کار خود را به پایان رسانده است.

افزایش حجم ناگهانی :  روز چهارشنبه نماد‌هایی  معامله شده‌اند که حجم معاملات آنها رشد چشمگیری داشته است. بر این اساس حجم معاملات یک سهم بیش از 5 برابر نسبت به میانگین ماهانه رشد داشته است.