Untitled-5

یعنی در بازه 9 ماهه به تراز 50 درصد فیبوناچی در 1.130 میلیون واحد رسیده و چند بار به این سطح واکنش نشان داده است. هم اکنون یک محدوده حمایتی قوی در این محدوده شکل گرفته و بهترین خبر برای بازار حفظ این سطح مهم است، چرا که در وهله نخست سرمایه‌گذار باید کف بازار را شناسایی و با اطمینان به این کف اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

پیش‌بینی می‌شود که کف مذکور از دست نرود؛ چرا که در بدترین و اسفناک‌ترین روزهای بازار این کف حفظ شده است. می‌دانیم که هنوز دو سوم سهام بازار در صف فروش هستند و تاثیر این دست سهام را بیشتر در شاخص هم وزن باید جست‌وجو کرد تا شاخص کل.

 بر این اساس منفی‌های احتمالی این دسته از سهام تاثیر چندانی بر شاخص کل ندارد و تاثیرات آن می‌تواند با مثبت شدن سهام بزرگ خنثی شود.  در واقع وقتی درباره شاخص کل صحبت می‌کنیم آن را نه نماینده کل بازار ،بلکه نماینده گروه‌ها و سهام بزرگ بازار می‌دانیم.

در برگشت احتمالی که می‌تواند استارت خورده باشد اولین مقاومت شاخص کل 1.220 میلیون واحد و سپس سقف قبلی در 1.310 میلیون واحد است. این ارقام مقاومت‌های استاتیک و ثابت هستند اما از همه مهم‌تر میانگین متحرک یک‌ساله است که مقاومتی داینامیک محسوب می‌شود و هم‌اکنون به سمت پایین در حرکت است. هر چه حرکت احتمالی شاخص به سمت بالا کندتر باشد در اعداد پایین‌تری به آن می‌رسد.