قیمت در پایین چهار میانگین متحرک 50، 90، 120، 150 روزه در حال حرکت است که این موضوع نشانه نزولی بودن حرکت این صنعت است. هنگامی که میانگین متحرک 50 روزه، دو میانگین متحرک 90 و 120 روزه را به سمت پایین قطع می‌کند و حرکت خود را در پایین‌تر از آن دو ادامه می‌دهد. قدرت روند نزولی بیشتر خواهد بود. این اتفاق در شاخص صنعت فرآورده‌های نفتی رخ داده است.میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌رو اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

قیمت پایین‌تر از ابر ایچیموکو در حال حرکت است و این نشان می‌دهد که روند فعلی نزولی است. دو نوسان نمای اسپن A و اسپن B بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند. ابر بعدی هم نزولی است و شیب منفی اسپن B، حکایت از احتمال ادامه روند نزولی می‌دهد. هر چند با رسیدن اندیکاتور RSI به محدوده‌های کمتر از سطح 30 وارد منطقه اشباع فروش شد و احتمال اصلاح در روند نزولی را افزایش داد.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. ابر قسمت اصلی این شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

خط روند نزولی کوتاه‌مدت به سمت بالا شکسته شده ولی هنوز در میان‌مدت خط روند نزولی پابرجاست، بنابراین فعلا افزایش‌های اخیر را می‌توان به حساب یک اصلاح در روند نزولی دانست. در صورتی که شاخص بتواند از دو محدوده 3 میلیون و 55 هزار واحد و 3 میلیون و 470 هزار واحد به سلامت عبور کند، همچنین ابر کومو برای حرکت افزایشی مشکلاتی ایجاد نکند و روند نزولی میان‌مدت نیز با حجم زیاد به سمت بالا شکسته شود، می‌توان امیدوار بود در مرحله اول سناریوی افزایشی شاخص صنعت فرآورده‌های نفتی تا محدوده 4 میلیون و 300 هزار واحد افزایش پیدا کند. با عبور از محدوده هدف قیمتی پرده اول از سناریوی افزایشی، روند دیگر نزولی نخواهد بود و احتمالا در کوتاه‌مدت نیز روند صعودی تشکیل شده است، بنابراین تقاضا‌کنندگان با خرید‌های هیجانی انتظار دارند شاخص این صنعت تا محدوده‌های 5 میلیون و 300 هزار واحد افزایش پیدا کند. در این مسیر سطح 4 میلیون و 800 هزار واحد به عنوان مقاومت نقش بازی خواهد کرد. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.

اگرچه روندهای نزولی شکسته شده‌اند ولی هنوز روند صعودی در کوتاه‌مدت تشکیل نشده، بنابراین با خبر بنیادی در مورد وضعیت شرکت‌های این صنعت شاخص فرآورده‌های نفتی می‌تواند دوباره به مدار صعودی برگردد. در هدف اولین پرده از سناریوی کاهشی محدوده 3 میلیون واحد است که سطح 3 میلیون و 250 هزار واحد می‌تواند به عنوان سطح حمایتی، مانع رسیدن شاخص به این محدوده شود. در مرحله دوم ریزش قیمت‌ها که فعلا رخ دادن آن از احتمال کمی برخوردار است، ممکن است شاخص با فروش‌های هیجانی از منطقه حمایتی3میلیون و 280 هزار واحد عبور کند و تا نزدیکی3میلیون و 250 هزار واحد کاهش داشته باشد. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.