شاخص در پایین ابر ایچیموکو در حال حرکت است و این موضوع نشان می‌دهد روند فعلی شاخص نزولی است. دو نوسان نمای سنکوی A و سنکوی B بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند. ابر کوموی نزولی آینده و همچنین شیب منفی سنکوی  A، احتمال حرکت نزولی را در روزهای آتی افزایش می‌دهد. در صورت افزایش قیمت‌ها، بدنه اصلی ابر کومو به عنوان سطح مقاومتی بسیار قدرتمندی نقش بازی کند.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. ابر قسمت اصلی این شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی است.

روند میان‌مدت نزولی است و در صورت تثبیت شاخص در پایین میانگین متحرک 200 روزه، احتمال ریزش آن و عبور از سطح حمایتی 110 هزار واحد با هدف رسیدن به محدوده 95 هزار و 500 وجود دارد. در صورتی که فروش‌های هیجانی ادامه پیدا کند به نظر می‌رسد این سطح نیز به سمت پایین شکسته شود، در این صورت منطقه حمایتی 82 هزار و 900 واحد می‌تواند مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها شود. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند.

در حال حاضر نه تنها این صنعت بلکه بازار با فروش‌های هیجانی روبه‌رو است، اسیلاتور RSI این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد و حضور در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز متوالی افت قیمت در آن قرار می‌گیریم توسط آن تایید شده است، بنابراین بعضی از تحلیلگران انتظار برگشت روند یا حداقل اصلاحی در روند نزولی را دارند. در صورت رخ دادن سناریوی افزایشی، شاخص چند رشته‌ای صنعتی به دنبال شکستن روند نزولی میان‌مدت می‌تواند از مقاومت 131 هزار و 500 واحد و همچنین میانگین متحرک 200 روزه عبور کند. در صورتی که بتواند محدوده خط روند نزولی میان‌مدت را به سمت بالا قطع کند، خریداران ریسک‌پذیر وارد بازار خواهد شد و احتمال افزایش شاخص تا محدوده‌های 184 هزار واحد وجود دارد. در این مرحله علاوه بر محدوده میانگین متحرک 120 و 150 روزه دو منطقه بسیار مهم مقاومتی 149 هزار و 500 و 168 هزار می‌تواند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شود. مناطق مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.