در حال حاضر شاخص با میانگین متحرک 150 روزه که محدوده حمایتی خوبی به نظر می‌رسد درگیر است. شکسته شدن میانگین متحرک 120 روزه به سمت پایین نیز اتفاق خوبی نبود و باعث شد سرمایه‌گذاران برای ورود پول به این صنعت دچار تردید شوند.حرکت شاخص سرمایه‌گذاری‌ها در بالای دو میانگین متحرک 200 روزه، می‌تواند هنوز از ادامه ریزش شاخص این صنعت جلوگیری کند.

میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌رو اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

شاخص در پایین ابر ایچیموکو در حال حرکت است و این موضوع روند نزولی البته با شیب کم را نشان می‌دهد. دو نوسان‌نمای سنکو A و سنکوی B بدنه اصلی ابر ایچیموکو را می‌سازند که اطلاعات خوبی به تحلیلگران می‌دهند. ابر بعدی هم نزولی است و احتمالا در هفته آینده هم شاهد افت این شاخص باشیم. هنوز جریان پول خاصی وارد بازار سرمایه نشده و از طرفی بی‌اعتمادی عمومی به بورس اوراق بهادار، مانع بزرگی برای ورود افراد حقیقی شده است. همچنین مقاومت‌های بسیار قدرتمندی پیش روی شاخص قرار دارند و روند غالب نزولی است. بنابراین می‌توان گفت احتمال کاهش قیمت‌ها تقریبا با احتمال افزایش قیمت‌ها برابر است.

ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. ابر قسمت اصلی این شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی است.

در پرده اول از سناریوی کاهش قیمت‌ها، شاخص با عبور از میانگین متحرک 150 روزه به دنبال رسیدن به هدف 26 هزار و 400 واحد است. عبور کامل از مرحه اول از سناریوی کاهشی در صورت عدم ورود پول به بازار محتمل است، در این صورت با فروش‌های هیجانی وارد فاز بعدی ریزش قیمت‌ها خواهیم شد. در این مرحله احتمال دارد شاخص سرمایه‌گذاری‌ها تا محدوده 21 هزار و 500 واحد ریزش داشته باشد که البته محدوده میانگین متحرک 200 روزه و سطح حمایتی 23 هزار و 555 واحد ممکن است مانع رسیدن شاخص به هدف خود شود. فعلا به محدوده‌های کمتر از 21 هزار و 500 واحد اشاره‌ای نداریم چون نحوه رسیدن به آن و حجم معاملات در آن نقطه بسیار مهم است. مناطق حمایتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا تقاضا‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند نزولی یا کاهش قیمت‌ها باشند. در حال حاضر نه تنها این صنعت بلکه بازار با فروش‌های هیجانی روبه‌رو است، اسیلاتور RSI این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد و حضور در منطقه اشباع فروش که بعد از چند روز متوالی افت قیمت در آن قرار می‌گیریم توسط آن تایید شده است، بنابراین بعضی ار تحلیلگران انتظار برگشت روند یا حداقل اصلاحی در روند نزولی را دارند. در صورت اتفاق افتادن سناریوی افزایشی می‌توان انتظار داشت شاخص سرمایه‌گذاری‌ها، در مرحله اول برای شکستن محدوده خط روند نزولی میان‌مدت قدم بردارد. سطوح مقاومتی 28 هزار و 500 و 29 هزار و 600 واحد به عنوان منطقه مقاومتی در این پرده نقش بازی خواهد کرد. اگر قدرت تقاضا به اندازه‌ای باشد که بتواند از خط روند نزولی به سمت بالا عبور کند، شاخص سرمایه‌گذاری‌ها در پرده دوم می‌تواند تا منطقه 34 هزار و 800 هزار واحد افزایش داشته باشد. شاخص برای رسیدن به این محدوده باید از محدوده مقاومتی 30 هزار و 800 واحد عبور کند. در صورت تکمیل پرده دوم از سناریوی افزایشی، می‌توانیم امیدوار باشیم شاخص تا چند ماه آینده به دنبال فتح قله قبلی یعنی سطح 49 هزار واحد باشد. در این مسیر محدوده مقاومتی 45 هزار و 600 واحد می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. محدوده‌های مقاومتی، سطوحی از قیمت هستند که در آن احتمالا عرضه‌کنندگان سهام زیاد می‌شوند و ممکن است نقطه پایان روند صعودی یا افزایش قیمت‌ها باشند.