ایرنا به نقل از معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی گزارش داد:‌ عیسی منصوری در کارگروه تخصصی ، اشتغال و کارآفرینی در شهرستان عباس آباد مازندران افزود :‌ امروز شرائط به گونه ای است که هویت اغلب روستاها به علت تغییر بی رویه کاربری اراضی در خارج از بافت و نیز ساخت و سازهای غیرمجاز خدشه دارشده و با چنین وضعیتی ضمن آنکه هیچ اشتغال پایداری در این مناطق ایجاد نشد بلکه بلکه بسیاری از فرصت های شغلی نیز سلب شد.
وی توضیح داد : به عنوان نمونه غرب مازندران که اقتصاد آن برپایه کشاورزی ، گردشگری و صنعتی تعریف شده ، امروز در وضعیتی قرار گرفته که اقتصاد آن به سمت و سوی خدمات یعنی خرید و فروش زمین ، ساخت و ساز یا موارد دیگری سوق پیدا کرده است.
منصوری اضافه کرد :‌ بسیاری از کشاورزان و روستائیان زمین هایشان را به افراد غیربومی فروختتند و روستاها از سکنه بومی خالی و تبدیل به ویلا و شهرک سازی شده و هیچ تحولی در حوزه کسب و کار به وجود نیامده و همچنان وضعیت معیشتی مردم این منطقه بدتر از دوره های گذشته می شود.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : هرچند دولت ساز و کارهای خوبی برای پیشگیری ، مقابله و برخورد با تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اتخاذ کرد ، ولی در صورت ادامه این معضل تمامی مزیت های حوزه گردشگری منطقه کمتر از 2 دهه آینده از بین خواهد رفت . ایجاد اشتغال به تناسب ظرفیت های هراستان مهم ترین رویکرد دولت
منصوری گفت : امروز رویکرد اساسی دولت تدبیر و امید همسو با شعار سال رهبری فرزانه بهره مندی از توان بخش خصوصی و یا به تعبیری مشارکت دادن مردم به منظور استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های هر منطقه ای در حوزه اشتغال است.
وی افزود :‌ استان های شمالی به واسطه برخورداری از موقعیت های ممتاز در حوزه های مختلف بویژه گردشگری شرائط بسیار خوبی در زمینه اشتغال دارد و اولویت دولت نیز توجه به حوزه گردشگری و آی تی است.
او ادامه داد : تاکنون ۱۲۰ دهستان برای فعالیت در حوزه گردشگری در این مناطق شناسایی شده و در بخش آی تی نیز تاکنون فعالیت های خوبی انجام گرفته است.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : نکته مهم تر این که دولت برای اجرای برخی از طرح های گسترده مانند کارورزی حدود 20هزار میلیارد تومان اعتبار با سود کم بهره در نظر گرفته است و فرآیند اجرای این طرح ها هم اکنون در سراسر کشور در حال اجرا است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.